Železničář / Téma / Dvacet let výstavby koridorů
Dvacet let výstavby koridorů
10.10.2013
První říjen 1993. Toto datum se zapsalo do novodobé historie české železnice jako žádné jiné. Mezi stanicemi Poříčany a Český Brod fakticky odstartoval snášením první traťové koleje projekt, který do té doby neměl rozsahem a plánovanými investicemi obdobu. Výstavba tranzitních koridorů měla vrátit českou železnici na mapu Evropy, zejména z pohledu Německa a Rakouska. Vykonalo se jistě velké množství práce, ale zůstaly pochybnosti, zda se přece jen místo modernizace starých neměly budovat tratě zcela nové.

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
V sedle bicyklu po zrušených drahách
27.4.2025 - Nejlépe funkční je železnice ve chvíli, kdy plní svůj účel a slouží přepravě cestujících, nákladu či ideálně obojího. Vzhledem k proslulé hustotě tuzemské železniční sítě a specifikům jejího dalšího rozvoje je ale… »
Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě
29.3.2025 - Začátek provozu řady 690.2 vybavených trakčními bateriemi na trati z Ostravy do Veřovic byl v rámci tuzemské železnice historickým milníkem. Vůbec poprvé mají cestující možnost ocenit výhody elektrických jednotek, jež zvládnou… »
Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?
1.3.2025 - Nádraží jsou vstupní branou na železnici. Často utváří první a zároveň dokreslují i poslední dojem z cesty vlakem. Jejich stav v Česku sice bývá různý, naštěstí ale v poslední době můžeme sledovat hned několik podstatných… »