Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky

Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky

24.7.2018 – autor: MARTIN ŽABKA, MARTIN HARÁK Foto: AUTOŘI

Na počátku šedesátých let minulého století se nejen u nás, ale i v celé řadě dalších zemí naplno rozjela motorizace hlavních tratí, kdy bylo cílem zrychlit a zefektivnit dopravu a v neposlední řadě také zbavit velká města dýmu z parních strojů. V roce 1968 se na kolejích poprvé objevil prototyp lokomotivy původní řady T 478.3 v nadčasovém designu, která získala díky lehce předsunutému čelnímu oknu přezdívku Brejlovec, na Slovensku pak Okuliarnik.

Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (8 hlasů): 3.25

Další články této rubriky

Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádražíNa lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží

21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a… »

JŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterůJŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterů

16.12.2023 - Nový jízdní řád pro rok 2024 v regionální dopravě se ponese ve znamení postupného nasazování nových vozidel. Například na tratích v Praze a Středočeském kraji vyjedou další nové motorové jednotky RegioFox řady 847. Ty dorazí… »

Stadlery RS1 dávají šanci českým lokálkámStadlery RS1 dávají šanci českým lokálkám

28.11.2023 - Když v říjnu 2011 dorazil do České republiky první Stadler Regio-Shuttle RS1 841.001, nezdálo se, že by měl tento typ nastartovat na tuzemských vedlejších tratích výraznější generační obměnu. Objednáno bylo celkem 17 vozů pro… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika