Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky

Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky

24.7.2018 – autor: MARTIN ŽABKA, MARTIN HARÁK Foto: AUTOŘI

Na počátku šedesátých let minulého století se nejen u nás, ale i v celé řadě dalších zemí naplno rozjela motorizace hlavních tratí, kdy bylo cílem zrychlit a zefektivnit dopravu a v neposlední řadě také zbavit velká města dýmu z parních strojů. V roce 1968 se na kolejích poprvé objevil prototyp lokomotivy původní řady T 478.3 v nadčasovém designu, která získala díky lehce předsunutému čelnímu oknu přezdívku Brejlovec, na Slovensku pak Okuliarnik.

Brejlovci: Neúnavní pomocníci s pěti křížky
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (8 hlasů): 3.25

Další články této rubriky

Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterůŘada 460 končí, začíná éra RegioPanterů

21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »

Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?

24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »

Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejíElektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí

25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika