Železničář / Téma / Banány: elegantní krásky v čelech rychlíků
Banány: elegantní krásky v čelech rychlíků
10.10.2018 – autor: MARTIN ŽABKA, MARTIN HARÁK foto: AUTOŘI
Pořízeny byly především jako náhrada za výkonově už nedostačující Bobiny řady 140 (E 499.0), respektive za následnou řadu 141 (E 499.1) a také pro tažení těžkých rychlíků mezi Prahou, Ostravskem, Žilinou a východním Slovenskem. Tehdejší Československé dráhy se v roce 1978 rozhodly zakoupit celkem sedmadvacet stejnosměrných elektrických strojů původní řady E 499.2. Lokomotivy, později přečíslované řadou 150, byly vlastně stejnosměrnou verzí dvousystémových strojů řady 350 z poloviny sedmdesátých let.

Další články této rubriky
Stadlery RS1 dávají šanci českým lokálkám
28.11.2023 - Když v říjnu 2011 dorazil do České republiky první Stadler Regio-Shuttle RS1 841.001, nezdálo se, že by měl tento typ nastartovat na tuzemských vedlejších tratích výraznější generační obměnu. Objednáno bylo celkem 17 vozů pro… »
Po železnici, nebo silnici? Několik tras, kde dráha boduje
28.10.2023 - Tuzemská železnice netrpělivě očekává první vysokorychlostní úseky. Posílí konkurenceschopnost osobní dopravy vůči silniční, pomohou s tolik potřebným posílením kapacity pro dopravu nákladní a obecně podpoří mobilitu… »
Den železnice 2023: Co fanoušky čeká v Bohumíně?
14.9.2023 - Letošní největší železniční přehlídka se po loňském dostavení v západočeské Plzni přesouvá do slezského Bohumína. Tradiční železničářské město ležící u hranic s Polskem, které je jedním z nejdůležitějších… »