Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště
28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Od 24. března byla v tomto úseku zcela přerušena doprava a místo vlaků dočasně jezdily autobusy. Vrátily se sem na začátku prázdnin.
ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS
30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V praxi to znamená, že lokomotiva je plně způsobilá k ostrému komerčnímu provozu pod ETCS na tuzemské železniční síti, tedy v režimu Switch-On.
Legendární Gorily pomalu dosluhují
29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Objevily se rovněž v čele legendárních transevropských expresů jako Balt-Orient, Pannonia, Hungaria nebo Metropol.
ČD Cargo se podílí na přepravě komunálního odpadu
30.5.2022 - V České republice se ročně vyprodukuje asi 5,7 mil. tun komunálního odpadu. Přibližně 50 % z tohoto objemu je bez dalšího užitku ukládáno na skládky. Další velká část je recyklována a zhruba 15 % odpadu je energeticky využíváno. Jednou ze společností, která se nakládáním s odpady zabývá, je BRNIE. Je to ryze česká společnost, která v odpadovém hospodářství klade důraz na rozumná řešení šetrná k životnímu prostředí. V rámci jednoho ze svých projektů již téměř pět let spolupracuje i s dopravcem ČD Cargo.
Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí
1.4.2022 - Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.