Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
V Liberci vzniká centrum pro vozy Regio-Shuttle RS1
26.6.2023 - V libereckém depu vyrůstá specializované pracoviště pro opravy a údržbu motorových vozů vyrobených firmou Stadler Rail. Je určené k vyšším stupňům obnov pro všechny motorové vozy Regio--Shuttle RS1 v provozu dopravce i dalších železničních společností. České dráhy tak v Libereckém kraji nabízejí perspektivní zaměstnání v technických oborech zaměřených na údržbu a opravy moderní drážní techniky.
Zajímavosti z lokomotivního parku ČD Cargo
26.5.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo, největší tuzemský železniční nákladní dopravce, staví svoji budoucnost na čtyřech strategických pilířích – interoperabilitě, expanzi do zahraničí, intermodalitě a společenské odpovědnosti. Všechny tyto pilíře jsou navzájem propojené, což je zřetelné zvláště u prvních dvou. Bez dostatečného počtu interoperabilních lokomotiv by totiž expanze do zahraničí nebyla možná.
ČD Cargo vyhrálo výběrové řízení na přepravu uhlí
26.4.2023 - V roce 2022 přepravilo ČD Cargo přes 10,5 milionu tun hnědého uhlí do elektráren, tepláren i do uhelných skladů po celé České republice. Je to o přibližně 3 miliony tun více než v roce 2021. Přijali jsme celou řadu opatření a udělali maximum pro to, abychom napomohli řešení energetické krize. Kromě realizace tradičních obchodních případů jsme byli osloveni také staronovými zákazníky, kteří v minulosti přešli na spalování jiných paliv. Podařilo se nám dokázat, že jsme pro všechny spolehlivým dopravcem, solidním obchodním partnerem.
Hala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služeb
27.3.2023 - Provoz lovosické skladovací haly ČD Cargo byl zahájen již v roce 2010. V rámci projektu rozvoje logistických služeb měly podobné objekty vyrůst ještě v Brně a v Ostravě-Mošnově. Krize na konci prvního desetiletí nového milénia však plány překazila.
Nové možnosti spolupráce železnice a silnice
24.2.2023 - V závěru roku 2022 se v železniční stanici Praha-Libeň uskutečnila prezentace staronového řešení boční překládky kontejneru mezi železničním vozem, návěsem a volnou plochou pomocí zařízení neseného přímo na silničním návěsu. O staronovém řešení v tomto případě mluvíme proto, že vychází přímo z konstrukce používané v Československu od zhruba sedmdesátých let a v zahraničí ještě o desetiletí dříve.