Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová nástupiště, zkontrolujeme zdvoukolejňování Branického mostu a v rámci stavby prvních dvou úseků dráhy z Prahy do Kladna navštívíme pražské Bubny a kladenské centrální nádraží.
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto před časem přijaly opatření ke zvýšení disponibility svých rychlíkových vozů a situace se už postupně zlepšuje.
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny Vectronu pokřtil ministr dopravy Martin Kupka, jenž pod dohledem zkušených školitelů z Dopravního vzdělávacího institutu dojel téměř doopravdy z ostravského Svinova do Jistebníku.
ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů
19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Partnerem tohoto projektu pro oblast výzkumu a dodávky paliv je společnost ORLEN Unipetrol.
V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště
20.1.2024 - Když na přelomu tisíciletí doputovala modernizace prvního železničního koridoru ke stanici Lovosice, samotné budovy nádraží a nástupišť se prakticky nedotkla. Historický dluh se daří napravovat až nyní – kompletní obnovou již prošly nástupiště 3 a 4, práce se v současnosti soustředí na první dvě. A dočká se i nádražní budova.