Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy

Provoz a technika - všechny zprávy

Opravy CityElefantů se postupně navýšíOpravy CityElefantů se postupně navýší

1.12.2020 - První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském závodě. Kromě běžných vyvazovacích a hlavních oprav se v Přerově specializují na opravy po mimořádných událostech, násilném poškození či čelních střetech. Počet oprav se má v dohledné době díky výměnnému systému podvozků navýšit a současně i urychlit.

Celý článek »

 

Ejpovický tunel otestován na dvoustovkuEjpovický tunel otestován na dvoustovku

25.11.2020 - V Ejpovickém tunelu mezi Plzní a Rokycany se uskutečnila série zkušebních jízd rychlostí 200 km/h. Jejich hlavním cílem bylo získat praktické poznatky o chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti. Jízdám předcházela měření diagnostickými prostředky a provedená Technicko-bezpečnostní zkouška.

Celý článek »

 

Panter poprvé vyjel na Lipenku Panter poprvé vyjel na Lipenku

20.11.2020 - Na Lipence, trati spojující Rybník s Lipnem nad Vltavou, se poprvé objevil RegioPanter Českých drah. Elektrická jednotka 650.001 se koncem října stala součástí zkoušek přechodnosti a jízdy v obloucích menších než 150 metrů.

Celý článek »

 

ČD - Telematika dovybavuje lokomotivy systémem ETCSČD - Telematika dovybavuje lokomotivy systémem ETCS

3.11.2020 - Ve ZC Velim Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) se úspěšně testovaly lokomotivy dodatečně vybavené palubní jednotkou Evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Jedná se o lokomotivy řady 163 a 363, které aktuálně slouží u ČD Cargo. Vedoucím konsorcia, jež má tzv. retrofit na starosti, je ČD - Telematika.

Celý článek »

 

Motorové vozy řady 811 začaly vozit cestujícíOvládání dveří ve vlacích bude mít na starosti strojvedoucí

30.10.2020 - Chybný výstup z vlaku do kolejiště místo na nástupiště by měl být v soupravách Českých drah pomalu minulostí. Dopravce do svých zhruba pěti set padesáti osobních vozů nechává instalovat systém stranově selektivního ovládání dveří (SSOD). Při tomto způsobu ovládání jsou dveře zajišťovány a odjišťovány strojvedoucím, přímo z jeho stanoviště. Při odjišťování dveří je pak logicky vybrána příslušná strana k nástupišti a odjišťuje se pouze strana žádaná. V současnosti se zatím systém příliš nevyužívá, ke správné funkci je nutné, aby jím byly vybaveny všechny vozy v soupravě, což se ne vždy podaří.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika