Železničář / Lidé a příběhy / Lidé a příběhy - všechny zprávy
Lidé a příběhy - všechny zprávy
Němečtí strojvedoucí chtějí mluvit česky
1.12.2021 - Pro nás Čechy je dnes výuka němčiny naprosto běžnou záležitostí. Ovšem najít v naší zemi Němce, kteří umějí dobře česky, není vůbec jednoduché. Přece ale takoví existují. Jsou to například strojvedoucí z příhraničních oblastí. Nepříliš snadnou češtinu je vyučuje Šárka Vacková. S čím se musí její klienti při výuce vypořádat a proč si v hospodě objednávají mimo jiné hranolky se závorou?
Ve službě strávil 50 let a vše bral s humorem
2.11.2021 - Na Rokycansku těžko najdete známějšího vlakvedoucího Českých drah než Františka Savkova. V září ale tento vtipálek a skvělý kolega odešel do důchodu. Po padesáti letech a dvou dnech. Teď se chce věnovat šachům, své největší vášni. Naplánované má i výlety po republice. Na život na dráze ale bude vzpomínat moc rád. Ostatně i jeho vzpomínky, které přinášíme, jsou toho jasným důkazem.
Chebský vlakvedoucí si rozumí s kytarou i hasičskou proudnicí
30.9.2021 - Libor Macháček je renesanční muž. Skládá texty písní, zpívá, sám se naučil hrát na několik hudebních nástrojů, byl restauratérem, zahrál si v muzikálu a je zařazen v zásahové jednotce sboru dobrovolných hasičů. Ba co víc, pracuje jako vlakvedoucí Českých drah a nedávno se stal čerstvým dědečkem. Lze tolik profesí a rolí vůbec zvládnout?
Retro kolejiště vybudoval ve sklepě školy
30.8.2021 - Sklep pražské Základní školy U Vršovického nádraží se může pyšnit jistým unikátem. Hned vedle kotelny se totiž nachází poměrně velké modelové kolejiště. Postavil jej milovník železnice, školník a řidič tramvaje v jedné osobě Jaroslav Jantač. Když je chuť, mohou místnost, kde se prohání vlaky v měřítku TT, navštívit i žáci. Ale pod jednou podmínkou. Nesmí na nic sahat.
Radoslav Fyman si splnil klukovský sen
30.7.2021 - Jeho příběh je přímo učebnicový. Vlaky ho fascinovaly odmala a už jako kluk chtěl pracovat na železnici. Počátkem 80. let nastoupil k bývalým ČSD, po zácviku se stal nejprve pomocníkem strojvedoucího a později i samostatným „fírou“. A u této profese vydržel až do svého odchodu do důchodu, který připadl na letošní 9. červen. Úctyhodných 39 let.