Železničář / Lidé a příběhy / Lidé a příběhy - všechny zprávy
Lidé a příběhy - všechny zprávy
Jak Liberečtí zachraňují historii na kolejích
1.6.2023 - Dráha, celostátní, místní, tramvajová i trolejbusová, učarovala řadě lidí. Ale jen málokomu natolik, aby jí věnoval podstatnou část svého profesního i soukromého života a dosáhl toho, že jeho vášeň dělá radost mnoha dalším generacím nadšenců. Jedním z nich je Tomáš Krebs, dlouholetý zaměstnanec libereckého dopravního podniku a předseda Boveraclubu, který se věnuje záchraně a provozu historických tramvají a nedlouho i provozu expozice v libereckém technickém muzeu.
Na jevišti ústeckého Činoheráku se zhmotnil Jídelní vůz
2.5.2023 - Železnice měla vždycky dar umět se propsat do umění. Každá trať má své kouzlo, rytmus některých ale tepe o poznání silněji. A opravdu málokterá působí tak velkolepě, aby se sama mohla stát scénou pro divadelní hru. Jako trať z Prahy do Ústí nad Labem, na kterou se každý den vydává podivně mimočasový mikrosvět Jídelního vozu, nové divadelní hry režiséra Davida Šiktance. „Ta trať je magická,“ říká on, stejně jako samotná hra, která je poctou nejen vrchnímu Pavlovi Peterkovi, ale i všem drážním cestovatelům.
Dobrodruh vdechl nádraží v Kovářské nový život
2.4.2023 - Lze z Egypta opravovat zpustlé nádraží na polozapomenuté trati na hřebenech Krušných hor? Evidentně ano, jak dokazuje blízkovýchodní zpravodaj Českého rozhlasu Štěpán Macháček. Ten se řízením osudu stal zároveň majitelem čtyř kamenných stěn plných sutin, ze kterých s rodinou a přáteli uprostřed krušnohorských lesů trpělivě soustruží zašlou slávu nádraží Kovářská. „Chceme dokázat, že i takhle bláznivý projekt může fungovat,“ říká, usazen v mimořádně útulném interiéru hytláku, jehož novým posláním je poskytnout ubytování podobně naladěným jedincům a zároveň přispět na obnovu přilehlého nádraží.
Albert Fikáček: Chtěl jsem mít vlastní vláček
1.3.2023 - Jeli byste vlakem do Kazachstánu? Deset tisíc kilometrů? Jen tak? Albert Fikáček ano. A jelikož věří, že těch, kteří stejně jako on podlehli kouzlu železnice a hranice pro ně nic neznamenají, je na světě více, plánuje zavést do Kazachstánu pravidelnou linku. Díky tomu, že stojí za dopravními společnostmi, které jsou podobné dobrodružné eskapády schopné zajistit, by se mu to mohlo povést. Ostatně vlak už vypravil do Rumunska, Bosny a nejednou na Ukrajinu, odkud na začátku ruské agrese vozil válečné uprchlíky. „Jsme pružní a nebojíme se věci pošťouchnout správným směrem,“ říká.
Václav Rubeš nastoupil do vlaku na věčnost
31.1.2023 - Jak už jsme krátce informovali v prosincovém vydání Železničáře, 18. listopadu nás po těžké nemoci opustil vedoucí oddělení tištěných a internetových periodik Václav Rubeš. Jelikož pro Vaška byla železnice celoživotní láskou a měl mezi lidmi od dráhy mnoho přátel, rádi bychom mu věnovali trochu obsáhlejší vzpomínku. Přestože zemřel ve věku pouhých 44 let, vězte, že je o čem psát…