Hlavní zprávy / Zástupci Českých drah řešili s policií bezpečnost ve vlacích
Zástupci Českých drah řešili s policií bezpečnost ve vlacích
21.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Vyhodnocení dosavadní spolupráce národního dopravce a pořádkových policejních složek a také její další směřování byly hlavním předmětem dubnové schůzky zástupců jednotlivých ředitelství Policie ČR se členem představenstva ČD odpovědným za úsek osobní dopravy Michalem Štěpánem a bezpečnostním ředitelem ČD Otou Zachariášem. Součástí jednání byla debata o spolupráci v dalším období, a podrobně se rovněž diskutovalo o zvládání přepravy problémových sportovních fanoušků.
Doprava skupiny rowdies přináší vždy potřebu určitých bezpečnostních opatření. České dráhy v mnoha případech posilují vlakové soupravy o vozy vyhrazené jen pro tyto „fandy“, čímž odpadá například riziko obtěžování ostatních cestujících anebo střet s umírněnými fanoušky soupeře. Mnohdy takto rizikový spoj hlídají i policisté z pořádkových jednotek, někdy i těžkooděnci z členů policejních antikonfliktních týmů a doprovází skupiny fanoušků ve výchozích i cílových destinacích.
Národní dopravce má situaci pod kontrolou, jeho vlakové čety jsou na podobné situace školeny a dokáží obratně poskytnout součinnost zasahujícím složkám. Je však nutno dodržovat určitá pravidla, a to i ze strany zaměstnanců doprovodu vlaku či kontrolních zaměstnanců. Všechny atypické situace, kam se řadí například i potřeba vybrat jízdné od fanouška cestujícího bez jízdenky, je nutno koordinovat s policejním doprovodem přítomným na palubě vlaku. „Musí se předcházet situacím nepředpokládaných mimořádných pobytů z přepravních důvodů, aby nedošlo k neřízenému výstupu skupin rozdováděných fanoušků v mezilehlých stanicích. Na jednotlivé situace pamatují interní dokumenty i procesní listy, které musí každý zaměstnanec Zákaznického personálu (ZAP), ale i dispečinku národního dopravce ovládat,“ zaznělo na jednání.
Na schůzce bylo konstatováno, že vzájemná spolupráce trvá i přes zrušení železniční policie dlouhou řadu let a je oboustranně na dobré úrovni, excesy se vyskytují velmi ojediněle, a to i díky dobrým znalostem všech zúčastněných zaměstnanců.
Další články této rubriky
Časopis Železničář pokračuje dále jako interní magazín, dostupný je i online
30.4.2025 - Dubnové vydání časopisu Železničář bylo posledním v podobě tištěného měsíčníku pro veřejnost, ale rozhodně to neznamená konec. Naopak – magazín vstoupil do nové etapy. Od května je určen primárně zaměstnancům Českých… »
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Béček zbývá už jen stovka