Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Hlavní zprávy / Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

14.7.2022 – autor: PETR SLONEK

Na tratě v západních Čechách vyrazily další moderní jednotky a lokomotivy. V souvislosti se změnou jízdního řádu je od neděle 12. června na Západních expresech a Krušnohorech spolu s komfortními vlaky InterJet nasazeno více nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vec­tron. Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň pak obsluhuje čtveřice bezbariérových jednotek RegioPanter.

Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem InterJetů a moderních elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Rozšířili jsme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a nyní jich zde jezdí celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech díky tomu nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které u nás jezdí,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. 
ČD nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a téměř třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybavené jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojené s InterJety, které nabízejí pohodlný interiér a množství služeb pro cestující včetně zásuvek na dobíjení mobilů nebo palubní wi-fi síť. „Naše vlaky však mají i dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů,“ dodává Ješeta.
Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí palubní wi-fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář pokračuje dále jako interní magazín, dostupný je i online

30.4.2025 - Dubnové vydání časopisu Železničář bylo posledním v podobě tištěného měsíčníku pro veřejnost, ale rozhodně to neznamená konec. Naopak – magazín vstoupil do nové etapy. Od května je určen primárně zaměstnancům Českých… »

Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidelNa Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel

27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika