Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

14.7.2022 – autor: PETR SLONEK

Na tratě v západních Čechách vyrazily další moderní jednotky a lokomotivy. V souvislosti se změnou jízdního řádu je od neděle 12. června na Západních expresech a Krušnohorech spolu s komfortními vlaky InterJet nasazeno více nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vec­tron. Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň pak obsluhuje čtveřice bezbariérových jednotek RegioPanter.

Západ Čech křižují Vectrony, InterJety a RegioPantery

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem InterJetů a moderních elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Rozšířili jsme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a nyní jich zde jezdí celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech díky tomu nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které u nás jezdí,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. 
ČD nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a téměř třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybavené jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojené s InterJety, které nabízejí pohodlný interiér a množství služeb pro cestující včetně zásuvek na dobíjení mobilů nebo palubní wi-fi síť. „Naše vlaky však mají i dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů,“ dodává Ješeta.
Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí palubní wi-fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika