Železničář / Hlavní zprávy / Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora
Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora
10.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Na trase mezi středočeským Berounem a Královým Dvorem by měly za více než dva roky jezdit vlaky stošedesátikilometrovou rychlostí. Změny zaznamenají i cestující, neboť výraznou modernizací projde i berounské nádraží, v Králově Dvoře navíc vznikne podchod. Zmodernizováno bude také zabezpečovací zařízení.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Evropská unie do projektu optimalizace trati a nádraží investují více než dvě miliardy korun. „Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech,“ konstatoval náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Sdružení stavebních firem zrekonstruuje železniční spodek i svršek, opraví přejezdy, mosty, podchody, propustky a nástupiště, která budou nově bezbariérová. Projekt zahrnuje i modernizaci zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic, výstavbu sdělovacího a informačního zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně a výstavbu nového technologického objektu. Úsek bude lépe vyhovovat i vozidlům s naklápěcí technikou.
Beroun křižovatkou
S koncem modernizace, v říjnu 2019, by měl být kompletně optimalizován úsek trati č. 170 z Berouna až do Plzně a dále do Chebu. V té době by měla být dávno dokončena i ražba ejpovických tunelů. Zůstává tedy otázkou, kdy se cestující poprvé svezou po kompletně optimalizovaném úseku z Berouna na pražské nádraží na Smíchově. „Snažíme se celou věc projektovat. Je to však nesmírně těžké,“ konstatoval při nedávném zahájení stavebních prací Nejezchleb. Obtížná jsou rovněž jednání kvůli požadavkům na ochranu životního prostředí (EIA) v chráněné krajinné oblasti. Podle posledních informací ze SŽDC by mohla být trať na Smíchov optimalizovaná v roce 2025.
Optimalizace trati a rekonstrukce berounské stanice přijde vhod i občanům Berounska. U haly totiž nedávno vznikl autobusový terminál, většina linek ze širokého okolí tedy končí právě zde, a cestující díky tomu mohou pohodlně přestupovat na příměstské vlaky linky S9 ČD do Prahy. A protože obliba hromadné dopravy v regionu roste, chce radnice ve městě vybudovat další parkoviště P+R. Jedno už několik let funguje právě v těsné blízkosti nádraží. Stavební práce na trati by se neměly běžných cestujících nikterak dotknout. Zavedena nebude ani náhradní autobusová doprava. Na nádraží je totiž množství využitelných kolejí.
Náklady na celou akci by se měly vyšplhat na bezmála dvě miliardy a dvě stě jeden milion korun bez DPH. Evropská unie z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) stavbu dotuje částkou převyšující miliardu a půl.
Další články této rubriky
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »
Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky
20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »
Regionální dopravu plně ovládly Pantery
16.4.2025 - Podoba regionální dopravy na hlavních elektrizovaných tratích doznala významných změn. Z provozu postupně zmizely staré jednotky a dosluhující soupravy klasických vozů a lokomotiv. Nahradily je elektrické jednotky RegioPanter, jejichž… »