Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Začala obnova vjezdové části depa v Michli

Začala obnova vjezdové části depa v Michli

8.4.2024

Výměna 21 výhybek, tří kilometrů kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení – to vše se uskuteční při letošní komplexní modernizaci vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli. Jedná se o dosud největší obnovu rozlehlého areálu, který čekají celkové investice ve výši několika miliard korun.

Začala obnova vjezdové části depa v Michli

Centrum údržby Praha jih je nejdůležitějším místem pro péči o elektrické příměstské vlaky v rámci PID a také o dálkové soupravy, které z Prahy vyjíždějí. „Staráme se tu o Pendolina, railjety a budeme zde pečovat o ComfortJety. Proto pokračujeme ve velké obnově a dostavbě celého areálu, který zahrnuje celkovou výměnu stávajících kolejišť, modernizaci současných hal a provozů, jako například myčky, a také výstavbu nové čtyřkolejné haly pro údržbu dálkových vlaků. Během několika let chceme v tomto největším českém centru pro údržbu vlakových souprav investovat přes pět miliard korun,“ řekl místopředseda představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.  
Na letošek je naplánovaná důležitá obnova vjezdové skupiny. Ta sama o sobě představuje velkou železniční stanici o třinácti kolejích, kam přijíždějí vlakové soupravy z pražského hlavního nádraží a Vršovic k další údržbě a úklidu v areálu Střediska údržby Praha jih. Během modernizace bude vyměněno 21 výhybek, zhruba tři kilometry kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení. 

Delší životnost svršku
K obnově se použije moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami. Toto provedení svršku má velkou životnost a zajišťuje dlouhodobou spolehlivost a bezpečnost provozu. Součástí obnovy bude také výměna bran a podpěr trakčního vedení. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení již budou připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu. Při obnově se vymění také prvky zabezpečovacího zařízení, osvětlení s novými LED svítidly a uskuteční se výměna veškeré kabeláže. 
Dodavatelem modernizace je společnost Strabag Rail. Hodnota investice Českých drah představuje 258,658 milionu Kč a její rozsah vyžaduje úplnou výluku celé vjezdové skupiny Centra údržby Praha jih od 11. března do 14. prosince 2024. To s sebou pochopitelně nese rozsáhlá opatření v technologii přístavby vozidel k údržbě a provozu dopravce v pražském železničním uzlu.    

Obnova myčky
Současná investice navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy se v celém areálu vyměnilo 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí. V dalších letech se plánuje rekonstrukce myčky, která patří k nejvytíženějším v Česku a od svého uvedení do provozu v roce 2007 umyla více než čtvrt milionu skříní železničních vozidel. Nové zařízení bude mít kapacitu až 30 tisíc vozidel ročně a zahájení prací na její rekonstrukci se předpokládá ještě letos. Ve Středisku údržby Praha jih se uskuteční také komplexní modernizace zabezpečovacího zařízení, výstavba trakční měnírny, výstavba nových sanitárních kolejí a především stavba nové čtyřkolejné haly pro údržbu jednotek ComfortJet.    
Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v ČR. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika