Železničář / Hlavní zprávy / Z Prahy do Opavy vlakem v rekordním čase
Z Prahy do Opavy vlakem v rekordním čase
14.5.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ
Od letní změny jízdního řádu se v nabídce Českých drah objeví nový pár vlaků kategorie InterCity, který odstartuje nejrychlejší spojení Opavy s hlavním městem republiky v novodobé historii. Bez přestupu se cestující ze slezské metropole dostanou do Prahy za tři a půl hodiny. Národní dopravce zavedením spoje IC Opava vychází vstříc snaze města Opavy o rychlé, přímé a kvalitní spojení s Prahou, čemuž odpovídá i úroveň služeb na palubě nového spoje.
Pokud byste se dnes chtěli dopravit z Opavy do Prahy, máte prakticky tři možnosti – vlakem s jedním přestupem v ostravském Svinově a cestovní dobou lehce pod čtyři hodiny, autem po nejfrekventovanější dálnici D1 s dojezdovým časem přesněji neodhadnutelným, ovšem ne kratším než 3 hodiny a 40 minut, nebo autobusem, kterému cesta trvá skoro šest hodin, navíc s minimálně dvěma přestupy. Od 15. června letošního roku však budete mít další možnost, která všechny dosavadní bezkonkurenčně „válcuje“. Přímým vlakem InterCity 514 z Opavy východ do Prahy hlavního nádraží za 3 hodiny a 29 minut.
Novinka podpoří zaměstnanost i turistiku v regionu
Spoj bude jezdit v pracovní dny v ranních hodinách z Opavy do Prahy a v podvečer opačným směrem. Odjezd ranního IC 514 z Opavy východ bude ráno v 5.55, do Prahy vlak přijede v 9.24. Odpolední spoj IC 513 vyjede z Prahy v 16.39 a do Opavy dorazí ve 20.05. Spoje zastaví ve stanicích Ostrava-Svinov, Olomouc hl. n. a Pardubice hl. n. České dráhy uvažovaly o zavedení vlaku již na sklonku loňského roku, ale k vlastní realizaci bylo možné přistoupit až nyní, po vyjasnění některých projektů v oblasti modernizace expresních vozů národního dopravce během prvního čtvrtletí tohoto roku.
„Díky pokračující modernizaci vozidlového parku, dokončení některých investic v oblasti infrastruktury na severní Moravě a jako reakci na dlouhodobé přání města Opavy o přímé spojení s Prahou jsme připravili projekt zavedení rychlého přímého vlaku mezi oběma městy. Spojení vnímáme jako podporu rozvoje Moravskoslezského kraje v oblasti zaměstnanosti, rozvoje příležitostí pro podnikání, kvality životního prostředí, ale také turistiky,“ vysvětluje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Souprava nabídne zábavu pro děti i komfort pro dospělé
Aby novinka oslovila pokud možno největší spektrum zákazníků, věnoval národní dopravce velkou pozornost skladbě a úrovni služeb, které bude v novém páru spojů IC Opava nabízet. Vedle klimatizovaných vozů s možností napájení drobné elektroniky cestujících bude v soupravě zařazen také bistrovůz s wi-fi připojením k internetu. Vlak nabídne i oddíly pro cestující s dětmi do 10 let a místa pro přepravu jízdních kol. Příjemným benefitem pro rodiny s dětmi je možnost využít dětského kina, které národní dopravce postupně zařazuje do svých souprav (informovali jsme v Železničáři č. 5/2015) a jež budou přednostně řazeny právě do IC Opava. Zavedení nového spoje přinese i provozní zajímavost, kterou jistě ocení zejména železniční fotografové. Na spoj budou nasazovány lokomotivy řady 151 (DKV Olomouc, PJ Bohumín), které budou úsek z Ostravy-Svinova do Opavy východ projíždět turnusově pravidelně.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »