Železničář / Hlavní zprávy / Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h
Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h
24.1.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Jednou z největších loňských zahájených investičních akcí v Moravskoslezském kraji bylo srpnové spuštění modernizace železniční tratě mezi Dětmarovicemi a Chotěbuzí nedaleko Českého Těšína.

Stavba zahrnuje stanice Dětmarovice, Karvinou hlavní nádraží, Louky nad Olší a zastávku Chotěbuz, včetně odboček Chotěbuz a Koukolná. V rámci této akce se počítá i s vylepšením karvinského hlavního nádraží, kde se opraví ostrovní nástupiště včetně jejich zastřešení a přístup na nástupiště bude zajištěn novým podchodem, který bude opatřen výtahy. Traťový úsek, který projde modernizací, dosahuje délky 21 kilometrů. Vzhledem k rozsáhlé důlní činnosti a poddolování části trati se bude v úseku Karviná – Louky nad Olší (km 326,200 –333,050) měnit pouze kabeláž, zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Stavbaři by měli pracovat na trati, která je součástí III. tranzitního koridoru, až do prosince 2019. Mimo poddolovanou část se plánuje na trati max. rychlost 160 km/h pro vlaky osobní dopravy a 120 km/h pro nákladní soupravy. V traťovém úseku jezdí regionální vlaky národního dopravce linky S2 a expresní mezinárodní spoje linky Ex1 spojující českou metropoli se severní Moravou, Slezskem a Žilinou.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »