Železničář / Hlavní zprávy / Vypsána první soutěž na změnu trakční soustavy
Vypsána první soutěž na změnu trakční soustavy
17.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK
SŽDC vypsala dlouho očekávanou soutěž na proměnu prvního, 44 kilometrů dlouhého úseku se stejnosměrným napětím 3 kV na střídavou napájecí soustavu 25 kV 50 Hz. Jde o traťový úsek mezi Nedakonicemi, Otrokovicemi a Říkovicemi na trati Břeclav – Přerov.

O přechodu na střídavou napájecí soustavu rozhodla Centrální komise ministerstva dopravy na základě studie proveditelnosti. Střídavý proud má zamezit výpadkům napájení, neomezenou rekuperaci a také výrazně snížit ztráty při přenosu. SŽDC počítá s dokončením přepojení do konce srpna 2022. K omezení běžného provozu na trati z důvodu změny napájení trakčního vedení dojde většinou střídavě na jedné koleji a krátkodobě při přepínání a při výměně některých izolátorů. Počítá se s tím, že v trakční napájecí stanici Otrokovice vznikne mobilní stejnosměrná napájecí stanice DC 3 kV, uskuteční se demontáž stávající technologie a demolice původní technologické budovy. V novém objektu bude střídavá technologie, naopak v Říkovicích se zařízení rozšíří o střídavou část. Posunutí přechodového bodu na sever souvisí mimo jiné s chystanou elektrizací trati Otrokovice – Zlín – Vizovice, která se aktuálně projektuje.
Další články této rubriky
Minibary ČD obsloužily za prvních sedm měsíců přes 640 tisíc cestujících
25.9.2023 - Služba ČD Minibar se dlouhodobě těší velké přízni. Nejoblíbenější jsou v nabídce minibarů i nadále především teplé nápoje, které si zákazníci mohou zakoupit již za 15 korun. Za prvních sedm měsíců letošního roku se… »
Bechyňka vyhlíží komfortnější vozy
21.9.2023 - Zvýšit komfort cestování na nejstarší elektrifikované trati v republice chtějí České dráhy a Jihočeský kraj. Proto zde 23. srpna otestovaly vozy typu Btn753, které dříve sloužily převážně s motorovými vozy. Cestujícím by… »
Vlaky ČD jezdí nejpřesněji za posledních sedm let
18.9.2023 - V první polovině letošního roku jezdily vlaky Českých drah s přesností 88,8 %. Pokud by se přihlédlo pouze k příčinám zpoždění vzniklých na straně národního dopravce, pak by přesnost byla dokonce 98,9%. To představuje… »