Železničář / Hlavní zprávy / Vlaky SuperCity pod Tatrami
Vlaky SuperCity pod Tatrami
11.9.2014 – autor: MICHAL ŠTĚPÁN
Pendolino Českých drah brázdí naše koleje už více než deset let. Za tuto dobu berou naši zákazníci eleganci cestování spoji SuperCity jako samozřejmost s tím, že se zde vždy kloubí kvalita, rychlost, servis na palubě i přesnost jízdy. Z původní spojnice Ostravy, Olomouce a Pardubic s Prahou došlo loni k rozšíření nabídky o spoje jedoucí do Plzně a dalších západočeských měst až po Františkovy Lázně. V novém jízdním řádu 2014/15 se Pendolino opět pravidelně vydá na Slovensko, i když jinak než v minulosti.

Spoje SuperCity Pendolino budou i v dalším jízdním řádu vlajkovou lodí Českých drah na trase Praha – Ostrava. Dva páry spojů budou i nadále prodloužené přes Plzeň do Františkových Lázní, avšak pojedou vyváženě – v obou směrech vždy ráno a vpodvečer. Od prosince 2014 se Pendolina podívají i na Slovensko. Nebude to poprvé. Ještě před tím, než se Pendolina usadila na lince Praha – Ostrava, zajížděla i do Bratislavy. A byla tu už i Žilina – jako prodloužení některých vlaků z Ostravy.
Rychlá cesta na střední Slovensko a do Košic
Letošní prosinec odstartuje cestujícím i vlakům Pendolino další nové možnosti, příležitosti i očekávání v podobě důrazu na spojení České republiky se Slovenskem. V relaci Praha – Ostrava – Žilina – Poprad-Tatry – Košice se tak objeví značka SuperCity. Pro všechny se otevře prostor zažít na vlastní kůži onu eleganci cestování. Hlavní argumenty, proč právě vlakem SuperCity a proč právě s Českými drahami, budou pro naše zákazníky zřejmé. Dnešní EuroCity Košičan urazí tradiční cestu z Prahy přes Vsetín do Košic za 8 hodin a 21 minut, v opačném směru o 5 minut pomaleji. Noční přímé vlaky jsou ještě o pár desítek minut pomalejší. A SuperCity Pendolino? Oproti nejrychlejšímu spojení dojede na východní Slovensko o téměř hodinu rychleji – z Prahy do Košic to bude na hranici 7 hodin a 30 minut, čímž SC Pendolino potvrdí pozici nejrychlejšího spojení na trhu.
Naše zaměření na zákazníky ale bude stavěno i na nabídce výhodných doplňkových produktů v oblasti Tater a Košic. Domluvili jsme se s našimi obchodními partnery poskytujícími ubytování na středním i východním Slovensku, dále v oblasti Tater počítáme s cenově výhodnými nabídkami pro letní i zimní rekreaci. To vše pro zákazníky spojů SuperCity Pendolino, kteří je využijí.
Denní autovlak nově v pátek
Denní autovlak do Košic už nepojede, nynější spoj Košičan totiž na Slovensku od prosince ukončí jízdu v Žilině. Na základě dosavadní poptávky nově povedou ČD i ZSSK autovlak v poloze výhodného pátečního spoje, samozřejmě v kategorii EuroCity. Spoj si udrží název Košičan a bude odjíždět z Prahy v pátek krátce po 13. hodině. Jeho trasa povede přes Olomouc a Ostravu do Košic. Na palubě bude mít zákazník vedle tradičních služeb i wi-fi připojení. Víkendová návštěva Tater, to bude jen jedna z možností, které nový spoj nabídne – vracet se bude v neděli po poledni s příjezdem do Prahy po 19. hodině. Zatraktivnění cestování máme připraveno i pro cestující přímých nočních spojů mezi Českem a Slovenskem, zejména pokud jde o cesty v lehátkových a lůžkových vozech.
Autor je člen představenstva ČD zodpovědný za oblast osobní dopravy.
Další články této rubriky
Flotila Lišek na Plzeňsku je kompletní
11.3.2025 - Dodávka moderních motorových jednotek RegioFox do Plzeňského kraje byla úspěšně završena. České dráhy začátkem února převzaly poslední dva kusy z dodávky celkem 10 nových vlaků od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Jednotky… »
České dráhy loni přepravily o 3 % cestujících více
7.3.2025 - Vlaky Českých drah v roce 2024 přepravily téměř 169 milionů cestujících, kteří v nich ujeli celkem 8,28 miliardy kilometrů. To je meziročně o tři procenta více. Počet přepravených zákazníků vzrostl na vnitrostátních a… »
Pod hlavním nádražím vyroste nová dvoupatrová stanice
3.3.2025 - V Praze by v budoucnu měla přímo pod stávajícím hlavním nádražím vzniknout nová dvoupatrová železniční stanice. Další čtyři podzemní zastávky vyrostou na nedalekém Václavském náměstí, Karlově náměstí, v Karlíně a na… »