Železničář / Hlavní zprávy / Ve Varšavě jednali šéfové ČD a PKP
Ve Varšavě jednali šéfové ČD a PKP
9.2.2017 – autor: PETR SLONEK
V polovině prosince se ve Varšavě setkali šéfové sousedních národních železničních dopravců Pavel Krtek (ČD) a Mirosław Pawłowski (PKP).
Na jednání se probírala témata řešená aktuálně v rámci organizace Společenství evropských železnic (CER) v Bruselu a koordinace zaujímaných postojů obou členských podniků. Klíčový zájem vyjádřili oba šéfové v diskuzi o prohlubování kvality mezinárodní železniční osobní dopravy provozované mezi oběma státy v kooperaci ČD a PKP Intercity. Pavel Krtek se dále aktivně zajímal i o aktuální stav holdingového uspořádání PKP, o efektivní synergie holdingu a o konkurenceschopnost železnice na polském přepravním trhu. Předseda představenstva a generální ředitel ČD zodpověděl otázky šéfa PKP týkající se úplatného převodu výpravních budov na Správu železniční dopravní cesty k 1. 7. 2016. Skupina PKP vykazuje roční konsolidovaný obrat tržeb v úrovni 75 mld. Kč, loni investovala 65 mld. Kč, z toho infrastrukturní podnik PLK 45 mld. Kč, PKP Intercity 15 mld. Kč a PKP Cargo 940 mil. Kč. V rámci Skupiny PKP pracuje na 70 tisíc zaměstnanců.
Další články této rubriky
Minibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je káva
28.8.2024 - Více než 247 tisíc šálků kávy bylo vydaných v prvním pololetí roku 2024 prostřednictvím minibarů Českých drah. Mezi oblíbené občerstvení patří také pivo, bagety, croissanty nebo rozpékané pečivo. Stevardky a stevardi… »
České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv
19.8.2024 - České dráhy v první polovině letošního roku převzaly do provozu celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a také první jednotku ComfortJet v přechodném řazení. Hodnota nových… »
Děčínské Líze pomůže i pivní speciál
15.8.2024 - Již třetí pivní speciál láká k přispění na obnovu drážní historie. Po Matyldě a Kryšpínovi přichází Šlechtična, jež má pomoci stejnojmenné lokomotivě 475.179 zpátky do nostalgického provozu. Děčínská ikona, které… »