Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

15.3.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce plzeňského nádraží i pražského Negrelliho viaduktu se posunuly do další fáze. V obou případech se k zemi poroučely staré železniční mosty. V Praze 16. února obří jeřáb snesl ocelový most klenoucí se nad ulicí Prvního pluku, 19. února se podle stejného scénáře pracovalo v Plzni, Mikulášské ulici. V západočeské metropoli se navíc přestavuje celý uzel.

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

Most přes pražskou ulici Prvního pluku již nevyhovoval z hlediska technických i provozních parametrů. Nová konstrukce ponese jednu kolej a půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem. Za několik týdnů stavbaři snesou i most přes Křižíkovu ulici.

O snesení do prostoru parkoviště autobusového nádraží Florenc se postaral těžkotonážní jeřáb. Stavbaři se nyní pustí do částečného odbourání opěr, provedou injektáž dříků opěr a tryskovou injektáž podzákladí. Zatím není stanoven termín, kdy bude namontována nová konstrukce.

Termín dokončení Negrelliho viaduktu je plánován na leden 2020.  Náklady na rekonstrukci se vyšplhají na více než 1,4 miliardy korun. Most byl v provozu od roku 1936.

Hotovo bude v létě

To jižní most nad plzeňskou Mikulášskou ulici spolu se svým severním protějškem sloužil železniční dopravě více než sto let. Severní kus byl vyměněn loni, na ten jižní se dostalo letos. Nová mostní konstrukce je navržena jako ocelobetonová desková rámová se zabetonovanými ocelovými nosníky.

Ještě před usazením nového kusu stavební firma odstraní jednu z mostních opěr, teprve pak se pustí do přípravných prací. Hotovo by mělo být v červenci. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na konec letních prázdnin. Hlavní stavební práce by měly v Plzni skončit na přelomu letošního listopadu a prosince. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Vyšel další Vědeckotechnický sborník ČDVyšel další Vědeckotechnický sborník ČD

24.6.2019 - Začátkem měsíce vyšlo nové, v pořadí již 47. číslo Vědeckotechnického sborníku ČD, které je pro širokou veřejnost k dispozici na webových stránkách https://vts.cd.cz/ . Sborník vychází dvakrát ročně a je zařazen na seznam… »

Vícesystémy v Německu: minulost i současnostVícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 - Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a… »

ČD Cargo dobývá RakouskoČD Cargo dobývá Rakousko

21.6.2019 - Za rok 2018 přepravila skupina ČD Cargo na vlastní licence celkem 68,4 mil. tun zboží, což je o 2,3 mil. tun více než v roce 2017. Z pohledu přepravního výkonu v čistých kilometrech (čtkm) byl meziroční progres ještě… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika