Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

15.3.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce plzeňského nádraží i pražského Negrelliho viaduktu se posunuly do další fáze. V obou případech se k zemi poroučely staré železniční mosty. V Praze 16. února obří jeřáb snesl ocelový most klenoucí se nad ulicí Prvního pluku, 19. února se podle stejného scénáře pracovalo v Plzni, Mikulášské ulici. V západočeské metropoli se navíc přestavuje celý uzel.

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

Most přes pražskou ulici Prvního pluku již nevyhovoval z hlediska technických i provozních parametrů. Nová konstrukce ponese jednu kolej a půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem. Za několik týdnů stavbaři snesou i most přes Křižíkovu ulici.

O snesení do prostoru parkoviště autobusového nádraží Florenc se postaral těžkotonážní jeřáb. Stavbaři se nyní pustí do částečného odbourání opěr, provedou injektáž dříků opěr a tryskovou injektáž podzákladí. Zatím není stanoven termín, kdy bude namontována nová konstrukce.

Termín dokončení Negrelliho viaduktu je plánován na leden 2020.  Náklady na rekonstrukci se vyšplhají na více než 1,4 miliardy korun. Most byl v provozu od roku 1936.

Hotovo bude v létě

To jižní most nad plzeňskou Mikulášskou ulici spolu se svým severním protějškem sloužil železniční dopravě více než sto let. Severní kus byl vyměněn loni, na ten jižní se dostalo letos. Nová mostní konstrukce je navržena jako ocelobetonová desková rámová se zabetonovanými ocelovými nosníky.

Ještě před usazením nového kusu stavební firma odstraní jednu z mostních opěr, teprve pak se pustí do přípravných prací. Hotovo by mělo být v červenci. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na konec letních prázdnin. Hlavní stavební práce by měly v Plzni skončit na přelomu letošního listopadu a prosince. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Rocktainery: nové řešení pro přepravy sypkých materiálůRocktainery: nové řešení pro přepravy sypkých materiálů

23.9.2019 - ČD Cargo patří k lídrům v používání nových přepravních technologií, zejména pak technologie Innofreight. Již řadu let je tento systém různých nástaveb využíván pro přepravy dřevní štěpky, uhlí nebo hutních výrobků či… »

Flotilu ČD doplní dva TaurusyFlotilu ČD doplní dva Taurusy

20.9.2019 - Vozidlový park Českých drah doplní dvě moderní lokomotivy Siemens Taurus. Národní dopravce je nasadí na mezinárodní linky. V Česku nejsou lokomotivy neznámé, u ČD v současnosti jezdí například se soupravami railjet. První z nich… »

Lidé s handicapem cestují častěji. ČD jim nabídnou další bezbariérové vlakyLidé s handicapem cestují častěji. ČD jim nabídnou další bezbariérové vlaky

19.9.2019 - Českým drahám roste počet osob se zdravotním postižením, které chtějí cestovat vlaky. V prvním pololetí letošního roku dopravce eviduje čtrnáctiprocentní meziroční nárůst registrovaných cestujících s handicapem vyžadujících… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika