Železničář / Hlavní zprávy / V Pardubicích staví multimodální terminál
V Pardubicích staví multimodální terminál
26.1.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Prostor před pardubickým hlavním nádražím se v listopadu proměnil v jedno velké staveniště, kde postupně vznikne terminál veřejné dopravy. Proto se výrazně změnilo vedení městské hromadné dopravě a do nádražní haly se dá dostat pouze jednou přístupovou cestou.

Zastávky MHD jsou od nádražní budovy poměrně vzdálené, a cestující se tak musí obrnit trpělivostí a počítat s delší dobou na přesun. Odměnou jim určitě bude zcela nový terminál, kde budou nově umístěny zastávky MHD pro všechny směry s moderními nástupišti a zastřešeným ostrůvkem, disponující parkovištěm Kiss+Ride, které dodnes chybělo. Počítá se i s kapacitními stojany pro cyklisty a s cyklověží. Do prostoru nově budou soustředěny i doplňkové služby národního dopravce jako ČD bike, ČD parking a ČD taxi a stranou nezůstanou ani klidové zóny, jezírko nebo socha železničního stavitele Jana Pernera. V cílovém stavu na přednádražní terminál přímo naváže stanoviště linkových autobusů. Město také připravuje plány na propojení terminálu s čtvrtěmi jižně od hlavního nádraží.
Další články této rubriky
ČD Muzeum v Lužné spustí audioprůvodce SmartGuide
11.4.2025 - Pro letošní sezonu ČD Muzeum v Lužné připravilo novinku v podobě digitálního audioprůvodce v aplikaci SmartGuide. Její platformu pro publikování interaktivních audiovizuálních průvodců používají turisticky atraktivní místa po… »
ČD nepodaly nabídku v rámci nabídkového řízení na linku Plzeň – Domažlice
7.4.2025 - České dráhy nepodaly nabídku do soutěže Plzeňského kraje na zajištění provozu linky P3 Plzeň – Domažlice město. Důvodem je objektivní nemožnost zajistit v požadovaném čase vozidla odpovídající požadavkům stanovených… »
Na Baltic expressu pojede lůžkový vůz
4.4.2025 - České dráhy společně s polským dopravcem PKP Intercity nasadí od poloviny dubna na jeden ze čtyř spojů nové mezistátní linky Ex32 Baltic Express z Prahy do Gdyně lůžkový vůz. Pojede vždy na nočních spojích EC 460 a EC 461 a měl… »