Železničář / Hlavní zprávy / V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter
V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter
6.6.2023
České dráhy v pondělí slavnostně pokřtily novou třívozovou soupravu RegioPanter, která bude už během tohoto měsíce nasazena na regionální trať z Opavy do Ostravy-Svinova v Moravskoslezském kraji. Jedná se o vůbec první třívozovou jednotku, která je součástí dodávky celkem 60 těchto vozidel od výrobce Škoda Group.
Slavnostní křest se uskutečnil v rámci veletrhu Rail Business Days v Ostravě. Jednotka RegioPanter řady 640.2 má kapacitu 234 míst a nabízí moderní a komfortní cestování v regionální dopravě 21. století. Jednotku, která se představuje na veletrhu v Ostravě, doplní během měsíce června ještě další třívozová souprava RegioPanter určená pro Moravskoslezský kraj. „Železniční doprava v Moravskoslezském kraji postupně prochází obměnou a modernizací, která zásadně zvyšuje komfort cestování v regionu. Nejnovější posilou jsou dvě nové třívozové elektrické jednotky RegioPanter, které pořízujeme s podporou operačního programu OPD2. Jezdit budou na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem a doplní do regionu již dodané moderní jednotky CityElefant a předchozí dvouvozové RegioPantery,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
České dráhy provozují v Moravskoslezském kraji dvanáct moderních jednotek CityElefant, pět netrakčních jednotek push-pull a postupně je doplňují také dvou- a třívozové jednotky RegioPanter. Dva Pantery byly dodány již v minulosti pro linku Ostrava – Mošnov, Ostrava Airport. Z nové generace RegioPanterů už byla dodána jedna nová dvouvozová jednotka řady 650.2 a do konce roku ji doplní další čtyři soupravy. Dodávky vlaků budou pokračovat i v příštím roce, kdy dorazí další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku hejtmanství dovybaveny bateriovými články (obdoba vozidel typu BEMU). Moravskoslezský kraj využití alternativních pohonů a udržitelnou veřejnou dopravu intenzivně řeší, aktuálně již probíhá veřejná zakázka na dalších 15 vlaků (BEMU) v bateriovém režimu s dojezdem nejméně 80 kilometrů, určených právě pro sever Moravy. Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které budou kombinovat elektrifikované i neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a získají přímé spojení.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Skupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionů
6.10.2024 - Skupina České dráhy dosáhla v prvním pololetí roku 2024 podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) zisku před zdaněním 694 milionů korun. Tržby vzrostly meziročně o více než 1 mld. Kč a provozní zisk EBITDA o… »
ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů
1.10.2024 - České dráhy pokračují v testování motorové nafty se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Nedávno testovaly toto biopalivo v nových motorových jednotkách řady 847… »
ComfortJety ČD na konci září poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína
27.9.2024 - Cestující, kteří pojedou z Prahy do Berlína a opačně, se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září České dráhy nasadí denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější… »