Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter

V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter

6.6.2023

České dráhy v pondělí slavnostně pokřtily novou třívozovou soupravu RegioPanter, která bude už během tohoto měsíce nasazena na regionální trať z Opavy do Ostravy-Svinova v Moravskoslezském kraji. Jedná se o vůbec první třívozovou jednotku, která je součástí dodávky celkem 60 těchto vozidel od výrobce Škoda Group.

V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter

Slavnostní křest se uskutečnil v rámci veletrhu Rail Business Days v Ostravě. Jednotka RegioPanter řady 640.2 má kapacitu 234 míst a nabízí moderní a komfortní cestování v regionální dopravě 21. století. Jednotku, která se představuje na veletrhu v Ostravě, doplní během měsíce června ještě další třívozová souprava RegioPanter určená pro Moravskoslezský kraj. „Železniční doprava v Moravskoslezském kraji postupně prochází obměnou a modernizací, která zásadně zvyšuje komfort cestování v regionu. Nejnovější posilou jsou dvě nové třívozové elektrické jednotky RegioPanter, které pořízujeme s podporou operačního programu OPD2. Jezdit budou na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem a doplní do regionu již dodané moderní jednotky CityElefant a předchozí dvouvozové RegioPantery,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.

České dráhy provozují v Moravskoslezském kraji dvanáct moderních jednotek CityElefant, pět netrakčních jednotek push-pull a postupně je doplňují také dvou- a třívozové jednotky RegioPanter. Dva Pantery byly dodány již v minulosti pro linku Ostrava – Mošnov, Ostrava Airport. Z nové generace RegioPanterů už byla dodána jedna nová dvouvozová jednotka řady 650.2 a do konce roku ji doplní další čtyři soupravy. Dodávky vlaků budou pokračovat i v příštím roce, kdy dorazí další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku hejtmanství dovybaveny bateriovými články (obdoba vozidel typu BEMU). Moravskoslezský kraj využití alternativních pohonů a udržitelnou veřejnou dopravu intenzivně řeší, aktuálně již probíhá veřejná zakázka na dalších 15 vlaků (BEMU) v bateriovém režimu s dojezdem nejméně 80 kilometrů, určených právě pro sever Moravy. Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které budou kombinovat elektrifikované i neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a získají přímé spojení.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika