Železničář / Hlavní zprávy / V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter
V Ostravě se představila první nová třívozová jednotka RegioPanter
6.6.2023
České dráhy v pondělí slavnostně pokřtily novou třívozovou soupravu RegioPanter, která bude už během tohoto měsíce nasazena na regionální trať z Opavy do Ostravy-Svinova v Moravskoslezském kraji. Jedná se o vůbec první třívozovou jednotku, která je součástí dodávky celkem 60 těchto vozidel od výrobce Škoda Group.

Slavnostní křest se uskutečnil v rámci veletrhu Rail Business Days v Ostravě. Jednotka RegioPanter řady 640.2 má kapacitu 234 míst a nabízí moderní a komfortní cestování v regionální dopravě 21. století. Jednotku, která se představuje na veletrhu v Ostravě, doplní během měsíce června ještě další třívozová souprava RegioPanter určená pro Moravskoslezský kraj. „Železniční doprava v Moravskoslezském kraji postupně prochází obměnou a modernizací, která zásadně zvyšuje komfort cestování v regionu. Nejnovější posilou jsou dvě nové třívozové elektrické jednotky RegioPanter, které pořízujeme s podporou operačního programu OPD2. Jezdit budou na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem a doplní do regionu již dodané moderní jednotky CityElefant a předchozí dvouvozové RegioPantery,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
České dráhy provozují v Moravskoslezském kraji dvanáct moderních jednotek CityElefant, pět netrakčních jednotek push-pull a postupně je doplňují také dvou- a třívozové jednotky RegioPanter. Dva Pantery byly dodány již v minulosti pro linku Ostrava – Mošnov, Ostrava Airport. Z nové generace RegioPanterů už byla dodána jedna nová dvouvozová jednotka řady 650.2 a do konce roku ji doplní další čtyři soupravy. Dodávky vlaků budou pokračovat i v příštím roce, kdy dorazí další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku hejtmanství dovybaveny bateriovými články (obdoba vozidel typu BEMU). Moravskoslezský kraj využití alternativních pohonů a udržitelnou veřejnou dopravu intenzivně řeší, aktuálně již probíhá veřejná zakázka na dalších 15 vlaků (BEMU) v bateriovém režimu s dojezdem nejméně 80 kilometrů, určených právě pro sever Moravy. Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které budou kombinovat elektrifikované i neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a získají přímé spojení.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Minibary ČD obsloužily za prvních sedm měsíců přes 640 tisíc cestujících
25.9.2023 - Služba ČD Minibar se dlouhodobě těší velké přízni. Nejoblíbenější jsou v nabídce minibarů i nadále především teplé nápoje, které si zákazníci mohou zakoupit již za 15 korun. Za prvních sedm měsíců letošního roku se… »
Bechyňka vyhlíží komfortnější vozy
21.9.2023 - Zvýšit komfort cestování na nejstarší elektrifikované trati v republice chtějí České dráhy a Jihočeský kraj. Proto zde 23. srpna otestovaly vozy typu Btn753, které dříve sloužily převážně s motorovými vozy. Cestujícím by… »
Vlaky ČD jezdí nejpřesněji za posledních sedm let
18.9.2023 - V první polovině letošního roku jezdily vlaky Českých drah s přesností 88,8 %. Pokud by se přihlédlo pouze k příčinám zpoždění vzniklých na straně národního dopravce, pak by přesnost byla dokonce 98,9%. To představuje… »