Železničář / Hlavní zprávy / V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
19.5.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na olomouckém hlavním nádraží, jež v uplynulých třech a půl letech procházelo celkovou revitalizací, na konci března skončila hlavní část rekonstrukce. Zmodernizované nyní jsou nejen hlavní, ale i předjízdné koleje.

Stávající nástupiště byla modernizována, získala také nové zastřešení a cestující mohou využívat i pojízdné eskalátory. Zcela nově vzniklo i ostrovní nástupiště číslo 5, díky kterému se zvýšila kapacita celé stanice. Přestavba navíc umožňuje zvýšení traťové rychlosti v hlavních kolejích až na 160 km/h v dostatečně dlouhých úsecích a vlakové cesty jsou do všech směrů zabezpečeny novým staničním zabezpečovacím zařízením. Ke klidnější jízdě slouží nový železniční svršek s bezstykovou kolejí. Při příležitosti slavnostního otevření, které se uskutečnilo ve čtvrtek 30. března, projel obvodem olomouckého hlavního nádraží speciální parní vlak na čele se strojem 314.303, kde při krátké jízdě byla účastníkům představena celá rekonstruovaná stanice.
Další články této rubriky
Nová myčka je šetrnější k přírodě i vozidlům
5.6.2023 - České dráhy na začátku května zprovoznily novou mycí linku železničních vozidel v Havlíčkově Brodě, která oproti zavedeným technologiím přináší řadu inovací. Tou nejpodstatnější je větší ohled na životní prostředí a… »
Národní dopravce převzal další lokomotivu Vectron
2.6.2023 - Česká dráhy převzaly na začátku května do nájmu od společnosti RSL první z letošních 12 lokomotiv Siemens Vectron. Jde o stroj s označením 193.566. Lokomotiva byla nasazena do provozu hned následující den a už 4. května… »
České dráhy upravily tarify pro přepravu jízdních kol
23.5.2023 - České dráhy letos zjednodušily cenové tarify pro přepravu jízdních kol na dvě pásma. Vypravují zároveň i několik speciálních cyklovlaků do turisticky vyhledávaných oblastí v ČR. Jízdní kolo lze přepravit prakticky ve všech… »