Železničář / Hlavní zprávy / V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
19.5.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na olomouckém hlavním nádraží, jež v uplynulých třech a půl letech procházelo celkovou revitalizací, na konci března skončila hlavní část rekonstrukce. Zmodernizované nyní jsou nejen hlavní, ale i předjízdné koleje.
Stávající nástupiště byla modernizována, získala také nové zastřešení a cestující mohou využívat i pojízdné eskalátory. Zcela nově vzniklo i ostrovní nástupiště číslo 5, díky kterému se zvýšila kapacita celé stanice. Přestavba navíc umožňuje zvýšení traťové rychlosti v hlavních kolejích až na 160 km/h v dostatečně dlouhých úsecích a vlakové cesty jsou do všech směrů zabezpečeny novým staničním zabezpečovacím zařízením. Ke klidnější jízdě slouží nový železniční svršek s bezstykovou kolejí. Při příležitosti slavnostního otevření, které se uskutečnilo ve čtvrtek 30. března, projel obvodem olomouckého hlavního nádraží speciální parní vlak na čele se strojem 314.303, kde při krátké jízdě byla účastníkům představena celá rekonstruovaná stanice.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »