Železničář / Hlavní zprávy / V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží
19.5.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na olomouckém hlavním nádraží, jež v uplynulých třech a půl letech procházelo celkovou revitalizací, na konci března skončila hlavní část rekonstrukce. Zmodernizované nyní jsou nejen hlavní, ale i předjízdné koleje.

Stávající nástupiště byla modernizována, získala také nové zastřešení a cestující mohou využívat i pojízdné eskalátory. Zcela nově vzniklo i ostrovní nástupiště číslo 5, díky kterému se zvýšila kapacita celé stanice. Přestavba navíc umožňuje zvýšení traťové rychlosti v hlavních kolejích až na 160 km/h v dostatečně dlouhých úsecích a vlakové cesty jsou do všech směrů zabezpečeny novým staničním zabezpečovacím zařízením. Ke klidnější jízdě slouží nový železniční svršek s bezstykovou kolejí. Při příležitosti slavnostního otevření, které se uskutečnilo ve čtvrtek 30. března, projel obvodem olomouckého hlavního nádraží speciální parní vlak na čele se strojem 314.303, kde při krátké jízdě byla účastníkům představena celá rekonstruovaná stanice.
Další články této rubriky
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »
Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky
20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »