Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Lysé nad Labem slouží lidem další cyklověž

V Lysé nad Labem slouží lidem další cyklověž

11.1.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Nepřehlédnutelná stavba s výrazným designem vyrostla u prvního nástupiště nádraží v Lysé nad Labem. Jedná se o unikátní úschovnu kol, v tuzemsku již šestou budovu svého druhu. Vejde se do ní přes sto bicyklů a veřejnosti slouží od loňského prosince. Držitelé zákaznických InKaret Českých drah jsou při uložení kola výrazně zvýhodněni.

V Lysé nad Labem slouží lidem další cyklověž

Bike Tower, cyklověž, trezor na kola, kolárna či úschovna kol. Tak lze pojmenovat unikátní stavbu, která nedávno vyrostla u prvního nástupiště nádraží ve středočeské Lysé nad Labem. Výškovou budovu s půdorysem dvanáctihranu postavilo město a zprovoznilo ji na začátku prosince za účasti dodavatele technologie a zástupců Českých drah. Parkovací systém umožní bezpečné odložení jízdního kola, včetně zavazadel. Věž v Lysé nad Labem se zároveň stala již šestou automatickou kolárnou otevřenou v České republice.

„Samotný proces uložení kola trvá do pětadvaceti sekund. Je na něm možné nechat přilbu i košík s nákupem a vše zůstane bezpečně uzamčeno uvnitř,“ přiblížila systém Jitka Kocyanová, manažerka produktu ČD Bike. Bicykl totiž jeho majitel opouští ve chvíli, kdy už je za zavřenými dveřmi. Vrácen je až po načtení kódu z lístku, jež dostal majitel při odchodu. Kolo i příslušenství je plně pojištěno. Celý prostor s automatickou skladovací konstrukcí je monitorován kamerovým systémem a zákazníkům je přístupný 24 hodin denně. „Cyklisté mají rovněž k dispozici vzduchový kompresor,“ dodala Kocyanová. Poplatek za bezpečné uložení činí pět korun na 24 hodin, respektive 10 korun v Pardubicích. Majitelé zákaznických aplikací na In Kartě mají prvních čtyřiadvacet hodin parkování v těchto cyklověžích zdarma,“ upřesnila Jitka Kocyanová.

Vyrostou další Bike Towery

Výškové kolárny nejsou u nás ničím neznámým a zájem o levné a zároveň bezpečné uložení kola neustále roste. První Bike Tower vyrostl už před pěti lety v Hradci Králové. Následné prezentace projektu oslovily město Přerov a opět Hradec. „Největší boom ve výstavbě cyklověží jsme zaznamenali minulý rok, kdy byly otevřeny další tři, a to v Pardubicích, Třinci a Lysé nad Labem. Všechny jsou napojeny na vlaková a autobusová nádraží,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Upozornil, že díky vzájemné spolupráci Českých drah městy Přerov, Třinec a Lysá nad Labem jsou zvýhodněni právě majitelé In Karet, využívání koláren je totiž zapojeno do bonusových programů. „Vzhledem k stále sílícímu automobilovému provozu se použití kola na cestu k nádraží stává nejrychlejším dopravním prostředkem ve městě,“ dodal Michal Štěpán.

S výstavbou dalších domů se počítá i letos. Už na jaře se mohou lidé těšit na cyklověže v Poděbradech, v Břeclavi, Hodoníně, Šumperku, Kolíně, Trutnově nebo Litoměřicích. Města na výstavbu specializovaných objektů mohla využít dotace z ministerstva pro místní rozvoj. Jejich výše činí až 90 procent, cena jedné stavby je zhruba 10 milionů korun. Počet cyklistů, kteří využili služeb Bike Toweru, se minulý rok zastavil na zhruba 145 tisících.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

S jednotkami ComfortJet se seznamuje provozní personál S jednotkami ComfortJet se seznamuje provozní personál

15.4.2024 - Okamžik, kdy se moderní vlaky ComfortJet stanou vysokým standardem dálkových linek Českých drah, se rychle blíží. Aktuálně mají ČD k dispozici čtyři soupravy různého řazení s ohledem na předepsané zkoušky, které nyní… »

ČD oficiálním dopravcem MS v ledním hokeji 2024ČD oficiálním dopravcem MS v ledním hokeji 2024

11.4.2024 - Národní dopravce zajistí během letošního světového šampionátu v hokeji v Česku přepravu hokejových týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě. V květnu vypraví sedm párů… »

Začala obnova vjezdové části depa v Michli Začala obnova vjezdové části depa v Michli

8.4.2024 - Výměna 21 výhybek, tří kilometrů kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení – to vše se uskuteční při letošní komplexní modernizaci vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli. Jedná se o dosud největší obnovu… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika