Železničář / Hlavní zprávy / V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav
V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav
22.7.2022 – autor: PETR SLONEK
Mytí vlakových souprav na Vysočina se výrazně zjednoduší. České dráhy totiž začaly s výstavbou nové myčky železničních vozidel v Havlíčkově Brodě. Zařízení Oblastního centra údržby Východ umožní vyčistit větší množství soupravy. Zvolená technologie navíc bude šetrná k nátěru a přispěje k minimalizaci dopadů na životní prostředí. Spuštění provozu nové myčky plánují ČD na duben příštího roku.
Novou myčku buduje Oblastní centrum údržby Východ. „Moderní zařízení bude v maximální míře spořit vodu, protože by mělo až z 80 procent využívat vodu recyklovanou. Realizace tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu Vysočina použitím moderního zařízení a používáním technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus. Kromě toho přinese i další výhody. „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky,“ zdůraznil Kraus.
Nevyhovující prostory
V letech 2023 a 2024 se očekává významná modernizace stávajícího vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Domov tu najdou nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě těchto nových jednotek se tu bude provádět očista i dalších druhů vlaků, osobních vozů a hnacích vozidel.
V současné době je mytí vozidel prováděno v dnes již nevyhovujících prostorách postavených již v roce 1870. Díky výstavbě nové myčky se výrazně zlepší pracovní a technické podmínky. Hala nové myčky má měřit 67 metrů a na šířku bude mít více než osm a půl metru. Současně s myčkou vznikne i technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 m. S výstavbou haly je rovněž potřeba upravit i příslušné kolejiště.
Dva způsoby mytí
Myčka bude pracovat ve dvou základních způsobech mytí. Prvním je stacionární mytí, kdy vozidlo nebo souprava stojí a v pohybu je mycí portál. Druhým je pak průjezdné mytí, kdy portál stojí a vozidlo jím projíždí. Myčka za jeden den zvládne umýt minimálně 25 vozidel. Mycí portály, potrubí a všechny konstrukční části budou vyrobeny z nerezavějící oceli.
Náklady na výstavbu nové havlíčkobrodské myčky včetně přípravných prací budou činit zhruba 82 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem stavby je společnost „Myčka Havlíčkův Brod“, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a Subterra.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »