Železničář / Hlavní zprávy / V Brně-Židenicích nově i mezinárodní jízdenky
V Brně-Židenicích nově i mezinárodní jízdenky
18.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Vzhledem k rozsáhlé výlukové činnosti v brněnském železničním uzlu, která začala 3. června, aktivoval národní dopravce České dráhy na židenickém nádraží nově i mezinárodní pokladnu. Ta si již získala své zákazníky, neboť ve stanici zastavují všechny dálkové spoje EuroCity a railjet směřující jak na Slovensko, tak do Rakouska.
Rozhodnutí o otevření mezinárodní pokladny padlo i vzhledem k velkým sídlištím nacházejícím se v severním sektoru jihomoravské metropole. S provozem mezinárodní pokladny v Židenicích se počítá minimálně do roku 2019. Příští rok začne v Brně opět další půlroční plánovaná výluka, která bude završena celoročním vyloučením železničního provozu brněnského hlavního nádraží v roce 2019. Pokladna je již dnes obsazena jak „vnitrostátním“, tak i „mezinárodním“ pokladníkem, který má navíc zkoušky z němčiny nebo angličtiny. Podle sdělení pracovníků pokladny ze Židenic mají zákazníci největší zájem o Včasné jízdenky Evropa a jízdní doklady City Star pak do sousedních zemí s akcentem na Slovensko, Rakousko a Polsko.
Další články této rubriky
Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi
6.12.2024 - České dráhy už převzaly od polského výrobce PESA Bydgoszcz rovných 50 kusů moderních motorových jednotek řady 847 RegioFox, kterým se přezdívá Liška. Jubilejním, 50. vlakem se počátkem listopadu stalo vozidlo s číslem 847.043,… »
Na odložené oslavy NDŽ zavítal rekordní počet návštěvníků
28.11.2024 - Česká Třebová se třetí říjnový víkend stala centrem pozornosti všech fanoušků dráhy. Významný železniční uzel totiž hostil letošní Národní den železnice. Původně se oslavy měly uskutečnit už tradičně v září, kvůli… »
V novém jízdním řádu přibude více než 400 bezbariérových spojů
24.11.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový jízdní řád 2025 nabídne o 439 bezbariérových spojů víc. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejích podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá… »