Železničář / Hlavní zprávy / Stříbrný šíp vyrazil na první komerční jízdu
Stříbrný šíp vyrazil na první komerční jízdu
25.1.2017 – autor: PETR SLONEK
Na první komerční jízdu po kompletní obnově se krátce před Vánoci vydal legendární Stříbrný šíp. V pátek 16. prosince vyrazil z Mladé Boleslavi do Prahy, kam vezl zástupce vedení největšího tuzemského výrobce automobilů. Vlak jel přesně podle stanového plánu a do cílové stanice, pražského hlavního nádraží, přijel na čas.
![Stříbrný šíp vyrazil na první komerční jízdu](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/sip712.jpg)
V motorovém voze byl také zajištěn drobný catering. Stříbrný šíp patří společně se Slovenskou strelou k vrcholům předválečného umění československých železničních konstruktérů. O záchranu tohoto unikátního historického motorového vozu se zasadila dceřiná společnost Českých drah Výzkumný Ústav Železniční (VUZ). Opravu provedla další dceřiná společnost Českých drah – DPOV. Stříbrný šíp za svůj „první život“ najezdil sotva 50 tisíc kilometrů, roku 1953 byl vyřazen, postával v ŽOS Šumperk, Praze-Libni, Lužné či v chomutovském depozitáři NTM. Vůz M 260.001 dorazil do DPOV PSO Nymburk v březnu 2011 a vzhledem ke stavu pohonných a řídicích celků šlo prakticky o novostavbu. Nyní je připraven i ke komerčním vyjížďkám, které si zájemci mohou objednat na e-mailu nostalgie@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet
26.7.2024 - V rámci přípravy ComfortJetů do zkušebního provozu se na konci května s novými vlaky seznámili také zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením a Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých. Během prohlídky oceňovali… »
Polovina vozidel ČD už je klimatizovaná
22.7.2024 - Už více než 1 600 osobních vozů nebo jednotlivých článků elektrických a motorových jednotek Českých drah je na počátku léta vybaveno klimatizací. Klimatizované vozy a jednotky aktuálně obsluhují nejfrekventovanější spoje na… »
Na Královéhradecku vyjede 40 nových jednotek
16.7.2024 - V Královéhradeckém kraji vyjede 40 zcela nových jednotek za čtyři miliardy korun. České dráhy mohly investovat do moderních vlaků jen díky podpoře Královéhradeckého kraje a uzavření dlouhodobé smlouvy na zajištění dopravní… »