Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

9.1.2023

Komfortní a bezbariérové motorové vozy Stadler RS1 budou minimálně do roku 2032 typickým obrázkem pro dvě důležité středohorské dráhy. Smlouvu na provoz linek U6 a U11 sdružených pod názvem Středohorská železnice podepsal Ústecký kraj s Českými drahami.

Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

Pro cestující to znamená udržení kvality provozovaných vozidel na tratích z Lovosic do Teplic a mezi Českou Lípou, Litoměřicemi, Louny a Postoloprty. V případě linky U6 z Lovosic přes Úpořiny do Teplic to ovšem má jeden háček. Kus tratě mezi Lovosicemi a Úpořinami před devíti lety odnesl sesuv spojený s výstavbou dálnice D8 a extrémními srážkami. Jelikož dodnes nebyl obnoven a Správa železnic zprovoznění tratě plánuje až na rok 2025, minimálně část platnosti smlouvy budou mezi Lovosicemi a Radejčínem dál jezdit místo vlaků autobusy. Naopak v případě trati U11 mezi Postoloprty, Louny, Lovosicemi, Litoměřicemi, Úštěkem a Českou Lípou, která prošla modernizací, budou moci cestující plně ocenit přednosti železnice jezdící v pravidelném dvouhodinovém taktu, který je ve špičce posilován na hodinový interval. Linka U11 bude v letních měsících prodloužena z České Lípy dvěma páry vlaků až k Máchovu jezeru do stanice Doksy.

Provoz na obou linkách bude zajišťován celkem devíti turnusovanými jednotkami RS1 a dvěma záložními. Nově pořízená vozidla mohou díky lepší dynamice více využít opravenou infrastrukturu, kde Správa železnic revitalizovala větší část úseku z Loun do Lovosic a loni dokončila také úpravu úseku z Litoměřic horního n. do Úštěku a stanici Žalhostice.
Motorové jednotky Stadler RS1 jsou nízkopodlažní podvozkové jednotky s kapacitou 71 míst k sezení, vybavené vakuovým WC s uzavřeným systémem. Vozidla prošla celkovou velkou opravou. Následně byly provedeny nutné úpravy, aby splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici. Dále jednotky prochází úpravami, které jsou vyvolány požadavky objednatele, a které jsou zapracovány do uzavřené smlouvy. Jedná se zejména o osazení klimatizace, nového audiovizuálního informačního systému, Wi-Fi, zásuvek 230 V / USB pro drobnou elektroniku a GPS a také o nalakování vozidel do barev dle požadavku Ústeckého kraje. Úpravy budou kvůli prodlevě dodavatele dokončeny až v průběhu roku 2023. První vozidla jsou však očekávána v nejbližších dnech. Do té doby budou využívána vozidla stejné řady, ale bez úprav dle požadavku objednatele.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračujeBoom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje

27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu… »

Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojůVe vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů

20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »

České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém krajiČeské dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika