Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

9.1.2023

Komfortní a bezbariérové motorové vozy Stadler RS1 budou minimálně do roku 2032 typickým obrázkem pro dvě důležité středohorské dráhy. Smlouvu na provoz linek U6 a U11 sdružených pod názvem Středohorská železnice podepsal Ústecký kraj s Českými drahami.

Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah

Pro cestující to znamená udržení kvality provozovaných vozidel na tratích z Lovosic do Teplic a mezi Českou Lípou, Litoměřicemi, Louny a Postoloprty. V případě linky U6 z Lovosic přes Úpořiny do Teplic to ovšem má jeden háček. Kus tratě mezi Lovosicemi a Úpořinami před devíti lety odnesl sesuv spojený s výstavbou dálnice D8 a extrémními srážkami. Jelikož dodnes nebyl obnoven a Správa železnic zprovoznění tratě plánuje až na rok 2025, minimálně část platnosti smlouvy budou mezi Lovosicemi a Radejčínem dál jezdit místo vlaků autobusy. Naopak v případě trati U11 mezi Postoloprty, Louny, Lovosicemi, Litoměřicemi, Úštěkem a Českou Lípou, která prošla modernizací, budou moci cestující plně ocenit přednosti železnice jezdící v pravidelném dvouhodinovém taktu, který je ve špičce posilován na hodinový interval. Linka U11 bude v letních měsících prodloužena z České Lípy dvěma páry vlaků až k Máchovu jezeru do stanice Doksy.

Provoz na obou linkách bude zajišťován celkem devíti turnusovanými jednotkami RS1 a dvěma záložními. Nově pořízená vozidla mohou díky lepší dynamice více využít opravenou infrastrukturu, kde Správa železnic revitalizovala větší část úseku z Loun do Lovosic a loni dokončila také úpravu úseku z Litoměřic horního n. do Úštěku a stanici Žalhostice.
Motorové jednotky Stadler RS1 jsou nízkopodlažní podvozkové jednotky s kapacitou 71 míst k sezení, vybavené vakuovým WC s uzavřeným systémem. Vozidla prošla celkovou velkou opravou. Následně byly provedeny nutné úpravy, aby splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici. Dále jednotky prochází úpravami, které jsou vyvolány požadavky objednatele, a které jsou zapracovány do uzavřené smlouvy. Jedná se zejména o osazení klimatizace, nového audiovizuálního informačního systému, Wi-Fi, zásuvek 230 V / USB pro drobnou elektroniku a GPS a také o nalakování vozidel do barev dle požadavku Ústeckého kraje. Úpravy budou kvůli prodlevě dodavatele dokončeny až v průběhu roku 2023. První vozidla jsou však očekávána v nejbližších dnech. Do té doby budou využívána vozidla stejné řady, ale bez úprav dle požadavku objednatele.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Minibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je kávaMinibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je káva

28.8.2024 - Více než 247 tisíc šálků kávy bylo vydaných v prvním pololetí roku 2024 prostřednictvím minibarů Českých drah. Mezi oblíbené občerstvení patří také pivo, bagety, croissanty nebo rozpékané pečivo. Stevardky a stevardi… »

České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

19.8.2024 - České dráhy v první polovině letošního roku převzaly do provozu celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a také první jednotku ComfortJet v přechodném řazení. Hodnota nových… »

Děčínské Líze pomůže i pivní speciálDěčínské Líze pomůže i pivní speciál

15.8.2024 - Již třetí pivní speciál láká k přispění na obnovu drážní historie. Po Matyldě a Kryšpínovi přichází Šlechtična, jež má pomoci stejnojmenné lokomotivě 475.179 zpátky do nostalgického provozu. Děčínská ikona, které… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika