Železničář / Hlavní zprávy / Stavba koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádražím pokračuje
Stavba koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádražím pokračuje
7.3.2019 – autor: REDAKCE
Modernizace železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a hlavním nádražím vstoupila do další etapy. Díky příznivému počasí mohli pracovníci stavebních firem zkrátit nezbytnou technologickou pauzu a uspořený čas, jenž činí zhruba dva měsíce, využít mimo jiné i k budování mostu na Zahradním Městě.
Přípravné práce na této náročné stavbě začaly už loni v létě, nový most včetně nástupiště by měl být hotov do konce roku 2019. Dělníci už také vybudovali zhruba tříkilometrovou novou kolej ve směru od Hostivaře k Jižní spojce, po níž se na přelomu únoru a března začne jezdit ve zkušebním provozu. Tím se zároveň obnoví přímé spojení mezi Hostivaří a Malešicemi. Práce na stavbě provizorní koleje 102 začaly po předání staveniště a skončily krátce před vánočními svátky. Pracovat se opět začalo v průběhu února. Modernizace frekventované trati, která Prahu napojuje na IV. železniční koridor, začala loni v květnu a firmy ze sdružení Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ na její dokončení mají celkem 44 měsíců. Hotovo by mělo být v roce 2021. Počítá se s vybudováním nových zastávek na Zahradním Městě a v Edenu, nádraží Vršovice čeká kompletní přeměna a rozšíření.
Další články této rubriky
Jízdenku si lze nově uložit do elektronické peněženky
2.1.2025 - České dráhy rozšiřují nabídku služeb v oblasti online nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nyní si cestující mohou jízdenku, kterou si pořídí v e-shopu, jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z… »
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu… »
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »