Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Spoje SuperCity zlevňují a přecházejí na letecký tarif

Spoje SuperCity zlevňují a přecházejí na letecký tarif

29.8.2013 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Jízda v Pendolinu bude od září cenově dostupnější pro širší okruh cestujících. České dráhy totiž pro své zákazníky připravily nabídku akčních cen místenek, které startují již na částce 35 korun. V extrémním případě ale lze získat místenku do Pendolina i zdarma. Nové tarify jsou proměnlivé v čase podle stupně obsazenosti vlaku. Čím dříve si cestující nakoupí, tím nižší cenu může získat. Záleží i na tom, zda chce jet ve špičce, nebo v sedle. V tomto směru se České dráhy inspirovaly u leteckých společností.

Spoje SuperCity zlevňují a přecházejí na letecký tarif

Kdo dřív přijde, ten dřív mele. V případě cestujících v Pendolinu nebude od 1. září existovat výstižnější výrok. Cena místenek na tyto spoje se totiž bude odvíjet zejména od včasnosti, s jakou si zákazník zakoupí jízdní doklad. Již dříve nabízená rezervace za akční ceny bude ještě dynamičtější a proměnné ceny zohlední i další faktory. Například zda cestující pojede ve špičce, nebo vy­užije spoje v přepravním sedle. Zákazníci – včetně držitelů aplikace Železniční průkazka – tak získají větší možnost volby. 

Dynamický vývoj ceny

Při cestě z Prahy do Ostravy v Pendolinu může cestující ve druhé třídě v ideálním případě zaplatit za místenku jen 35 korun. (Pokud použije spoj SuperCity už z Františkových Lázní, začíná cena místenky pro cestu na severní Moravu a Slezsko na 70 korunách.) Jak se ale bude kapacita konkrétního spoje naplňovat, poroste i cena místenky. Postupně se tak cena bude zvyšovat z 35 na 70 a 100, případně až na 150 nebo 200 korun. U některých vlaků SuperCity (502 v pondělí, 511, 513, 515 v pátek) ale bude v relaci Ostrava/Olomouc – Praha stanovena minimální cena místenky na 70 korun.

Cena místenky v první třídě nebude závislá na okamžiku nákupu, ale vždy pouze na tom, zda vlak jede ve špičce, nebo v sedle. O víkendech a v méně vytížených hodinách pracovních dní má cena místenky činit 100 korun, v období špičky se cena zvýší na 150 nebo 200 korun. Místenka do 1. třídy pro úsekovou cestu (např. Praha – Pardubice nebo Praha – Plzeň) bude stát 100 korun.

 V případě držitelů aplikace Železniční průkazka budou ceny vyšší než pro běžného cestujícího. Například mezi Prahou a Ostravou zaplatí za místenku v Pendolinu v 1. i 2. třídě od 100 korun výše. I to však představuje citelné snížení ceny oproti předchozímu stavu. 

Část místenek je zdarma

Ve výjimečném případě mohou České dráhy nabízet místenku do Pendolina dokonce za nulovou cenu. To se ale týká pouze relací Český Těšín/Havířov/Bohumín – Ostrava/Olomouc, příp. Ostrava – Olomouc a zpět do 2. třídy. Rezervace místenek za snížené ceny podle „leteckého“ režimu jsou dostupné již od 15. srpna. Část cestujících tak již odhalila tuto novinku jak u výdejního okénka osobních pokladen a ČD Center, tak u jízdenkových automatů. Totéž se týká elektronického způsobu prodeje, tedy eShopu Českých drah. Právě v eShopu si každý zájemce může zjistit aktuální cenu místenky do konkrétního spoje nejsnadněji. Informaci mu ale samozřejmě poskytne i pracovník Českých drah za přepážkou. 

Rozšiřujeme druhou třídu

Další novinkou ve spojích SuperCity je rozšíření kapacity druhé třídy. Původní konfigurace se 105 sedadly 1. třídy v jednotce se sníží na 52 míst ve prospěch ekonomické třídy, kde se počet míst zvýší z 226 na 279 sedadel + 2 místa pro tělesně postižené. České dráhy tímto krokem reagují na dlouhodobý trend, kdy roste zájem o cestování ve 2. vozové třídě spojů SuperCity. Není bez zajímavosti, že naše Pendolino má i v ekonomické třídě prostorově přívětivé osazení sedadly 2+1, zatímco v zahraničí se používá konfigurace 2+2 s uličkou uprostřed.


Průměrné hodnocení (16 hlasů): 3.31

Další články této rubriky

Z Plzně do Furth im Waldu se jezdí už 160 letZ Plzně do Furth im Waldu se jezdí už 160 let

7.12.2021 - Dnes už tuto trať bereme jako samozřejmost a nad spojením někdejšího královského města Plzeň s bavorským pomezím se pozastaví jen málokdo. Přesto její vznik nebyl vůbec jednoduchý. Od chvíle, kdy byla Plzeň spojena se světem… »

Švýcaři investují miliardy do dalších jednotek FlirtŠvýcaři investují miliardy do dalších jednotek Flirt

6.12.2021 - Švýcarské spolkové dráhy SBB se rozhodly výrazně omladit svůj vozidlový park. V následujících letech se společně se svými dceřinkami Thurbo a RegionAlps zaměří na regionální dopravu, pro niž pořídí 286 nových… »

Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony

3.12.2021 - Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) začíná postupně zařazovat do svých rychlíků R 6xx Tatran šestici rekonstruovaných restauračních vozů řady WRmz. Ty cestujícím nabídnou vysoký standard cestování nejen díky komfortnímu… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika