Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Spěšné vlaky z Plzně do Varů zůstávají v režii Českých drah

Spěšné vlaky z Plzně do Varů zůstávají v režii Českých drah

15.9.2023

České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů. Pokračující spolupráci na lince P1 západ stvrdil podpis příslušné smlouvy platné od prosince 2023 po dobu 15 let. Plzeňský kraj tak pokračuje v zadávání smluv v železniční a autobusové dopravě v otevřených soutěžích.

Spěšné vlaky z Plzně do Varů zůstávají v režii Českých drah

Na lince P1 západ, kterou v současné době zajišťují České dráhy, jsou provozovány čtyři moderní nízkopodlažní elektrické jednotky RegioPanter, z toho dvě v barevném schématu Plzeňského kraje. Nabízejí možnost připojení k wi-fi, zásuvky, pohodlná látková sedadla s područkami, akustický i vizuální informační systém či prostorné bezbariérové WC. Cestující s dětmi, osoby s omezenou schopností pohybu a senioři oceňují již od léta 2021, kdy jsou tyto jednotky v provozu, částečnou nízkopodlažnost vozidel.  
Zadání kontraktu formou otevřené soutěže bylo vynuceno podmínkami Operačního programu dopravaII. Oba kraje proto společně vyhlásily na provoz vlaků nabídkové řízení. „Obdrželi jsme dvě nabídky, a to od dopravců ARRIVA vlaky a České dráhy. Při zajištění stejných požadavků pro všechny uchazeče nabídly ČD vlaky za nejvýhodnější cenu pro Plzeňský a Karlovarský kraj, a proto byla s touto společností uzavřena smlouva na 15 let,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek. 

Velký nárůst cestujících
Dopravce bude i nadále provozovat na této lince čtyři jednotky RegioPanter, která se těší oblibě u cestujících. „V našem kraji se jedná o linku s nejdynamičtějším růstem počtu cestujících. Oproti červnu 2018 se zde v červnu 2022 zvedl počet pasažérů zhruba o 80 % a v červnu 2023 je tento nárůst i nadále stabilní,“ upřesnil Čížek. „Stejný zájem a pokračující nárůst počtu cestujících zaznamenáváme také v Karlovarském kraji, a proto je logické, že v rámci plnění smlouvy musí dopravce zajistit nejpozději od prosince 2026 další dvě kvalitativně shodné elektrické jednotky tak, aby byla udržena kultura cestování a zajištěna dostatečná kapacita,“ dodal za Karlovarský kraj neuvolněný člen zastupitelstva pro oblast dopravy Jan Bureš.  
„Linka P1 západ přináší cestujícím výhodu v přímém spojení z Plzně až po Karlovy Vary v pravidelném dvouhodinovém taktu. V úseku Plzeň – Cheb navíc přibližně půlí interval mezi vlaky InterCity, které obsluhují nejmodernější jednotky pro dálkovou dopravu InterJet, takže ve větších městech mají lidé k dispozici spojení každou hodinu. Za rostoucím zájmem o tuto linku je i rychlost a kratší cestovní časy oproti minulosti, které spěšné vlaky dosahují díky vysoké dynamice jízdy nových jednotek Regio­Panter,“ upozornil člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.     
Ve vlacích v úseku Plzeň – Mariánské Lázně i nadále platí Integrované dopravy Plzeňského kraje, který umožňuje cestování téměř všemi spoji v  regionu na jednu jízdenku. Na území Karlovarského kraje bude cestujícím stále k dispozici tarif IDOK, tarif ČD. V případě zaměstnanců a důchodců pracujících ve veřejné dopravě v kraji bude uznáváno i zaměstnanecké jízdné IDPK. Celková hodnota zakázky činí necelých 1,7 mld. Kč na období 15 let, což představuje 137 Kč na každý ujetý vlakový kilometr. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

V Chebu vyroste moderní opravárenská halaV Chebu vyroste moderní opravárenská hala

6.6.2024 - Zázemí pro údržbu a servis vozidel Českých drah se v dohledné době rozroste o novou opravárenskou halu ve Středisku údržby v Chebu. V moderním objektu se ČD postarají o dálkové jednotky InterJet i regionální vlaky RegioPanter a… »

První Panter v barvách PID vyjel na linku do KralupPrvní Panter v barvách PID vyjel na linku do Kralup

3.6.2024 - Poprvé do zkušebního provozu s cestujícími vyrazil 13. května RegioPanter v barvách Pražské integrované dopravy. Konkrétně se jednalo o jednotku 640.234, jež se po malé slavnosti vydala do Kralup nad Vltavou. RegioPantery by do zimy… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika