Železničář / Hlavní zprávy / Sofistikovaný stroj umí posunovat celé soupravy
Sofistikovaný stroj umí posunovat celé soupravy
29.5.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Čerstvou novinkou na brněnském odstavném nádraží je německé posunovací zařízení Zagro – Maxi, které zrychluje posun se soupravami na správkových kolejích, při přístavbě na prohlížecí jámu.
Plně nahrazuje lokomotivu se strojvedoucím. Zagro může bez problému obsluhovat po proškolení kterýkoli zaměstnanec s odpovídající kvalifikací a zdravotní způsobilostí. Tento sofistikovaný univerzální přístroj dokáže jezdit jak po kolejích, tak i po zpevněném povrchu a utáhne po rovině až 400 tun. Na brněnském odstavném nádraží, kde je spád okolo dvou promile, uvede do pohybu rychlostí chůze bez problému zátěž okolo 250 tun, což představuje soupravu až pěti osobních vozů. Zagro je vybaven automatickým spřáhlem, což zjednodušuje spojování a rozpojování se soupravou. Pohyb stroje řídí obsluha ovládací páčkou akcelerace. Zásadním bezpečnostním prvkem je, že při jejím uvolnění stroj samočinně zabrzdí pomocí hydraulických brzd sebe i celou soupravu.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »