Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Sofistikovaný stroj umí posunovat celé soupravy

Sofistikovaný stroj umí posunovat celé soupravy

29.5.2018 – autor: MARTIN HARÁK

Čerstvou novinkou na brněnském odstavném nádraží je německé posunovací zařízení Zagro – Maxi, které zrychluje posun se soupravami na správkových kolejích, při přístavbě na prohlížecí jámu.

Sofistikovaný stroj umí posunovat celé soupravy

Plně nahrazuje lokomotivu se strojvedoucím. Zagro může bez problému obsluhovat po proškolení kterýkoli zaměstnanec s odpovídající kvalifikací a zdravotní způsobilostí. Tento sofistikovaný univerzální přístroj dokáže jezdit jak po kolejích, tak i po zpevněném povrchu a utáhne po rovině až 400 tun. Na brněnském odstavném nádraží, kde je spád okolo dvou promile, uvede do pohybu rychlostí chůze bez problému zátěž okolo 250 tun, což představuje soupravu až pěti osobních vozů. Zagro je vybaven automatickým spřáhlem, což zjednodušuje spojování a rozpojování se soupravou. Pohyb stroje řídí obsluha ovládací páčkou akcelerace. Zásadním bezpečnostním prvkem je, že při jejím uvolnění stroj samočinně zabrzdí pomocí hydraulických brzd sebe i celou soupravu.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 2.67

Další články této rubriky

Mezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelářMezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelář

25.6.2021 - Jedenáct let se Lukáš Vykydal z Prostějova věnuje papírovému modelářství a za tu dobu se vypracoval mezi nejlepší v republice. Však mu také doma visí řada diplomů a na poličkách se skví více než desítka modelů lokomotiv a… »

RegioPantery mohou vyjet na LipenkuRegioPantery mohou vyjet na Lipenku

24.6.2021 - Podzimní testovací jízdy RegioPanterů na Lipence byly úspěšné. České dráhy připravují zkušební, víkendový provoz. Cestující na trase z Rybníku do Lipna se tak dočkají pod hlavičkou ČD dalšího zkvalitnění služeb.… »

Výstavba haly v Plzni je v poloviněVýstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika