Železničář / Hlavní zprávy / Sever Čech posílí osvědčená Desira
Sever Čech posílí osvědčená Desira
7.8.2023 – autor: PETR SLONEK
Do depa v Děčíně dorazilo v červenci všech šest motorových jednotek Desiro Classic, které jsou primárně určeny pro linku U8 z Děčína přes Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Vozidla, která dříve jezdila u dopravce Hessische Landesbahn, podstupují nezbytné úpravy pro pravidelný provoz v ČR a s cestujícími by měla vyjet během podzimu.

Samozřejmostí je rovněž zácvik strojvedoucích a dílenského personálu a nezbytné administrativní kroky pro schválení provozu vozidel v tuzemsku. „Kromě nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v Česku. Zároveň jde o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc,“ vysvětlil pořízení vozidel člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah Jiří Ješeta.
V případě provozu jednotek Desiro Classic zakoupených v Německu pro linku U8 z Děčína do Rumburku je navíc důležitý fakt, že stejný typ v barvách DB Regio České dráhy využívají na lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. „Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální dopravy na severu Ústeckého kraje,“ řekl náměstek. ČD koupily šest jednotek u německého dopravce Hessische Landesbahn, který je pořídil v roce 2005.
Nejrozšířenější typ
Motorové jednotky Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobené pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou postupně uvedeny do barevného schématu regionálního dopravního systému, technici je dovybaví elektrickými zásuvkami 230 V a USB konektory pro napájení cestovní elektroniky, palubní wi-fi sítí, stolky a informačním systémem.
Desiro Classic je dvoučlánková souprava. V provedení od Hessische Landesbahn mají kapacitu 126 míst k sezení, z toho osm v 1. třídě. Maximální rychlost je 120 km/h. Jednotky jsou dlouhé 42 metrů a asi 60 procent podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. V letech 1998 až 2010 bylo vyrobeno přes 500 vlaků, které jezdí v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku, Řecku, v Rumunsku a také v Česku.
Další články této rubriky
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »
Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky
20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »