Železničář / Hlavní zprávy / Sever Čech posílí osvědčená Desira
Sever Čech posílí osvědčená Desira
7.8.2023 – autor: PETR SLONEK
Do depa v Děčíně dorazilo v červenci všech šest motorových jednotek Desiro Classic, které jsou primárně určeny pro linku U8 z Děčína přes Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Vozidla, která dříve jezdila u dopravce Hessische Landesbahn, podstupují nezbytné úpravy pro pravidelný provoz v ČR a s cestujícími by měla vyjet během podzimu.
Samozřejmostí je rovněž zácvik strojvedoucích a dílenského personálu a nezbytné administrativní kroky pro schválení provozu vozidel v tuzemsku. „Kromě nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v Česku. Zároveň jde o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc,“ vysvětlil pořízení vozidel člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah Jiří Ješeta.
V případě provozu jednotek Desiro Classic zakoupených v Německu pro linku U8 z Děčína do Rumburku je navíc důležitý fakt, že stejný typ v barvách DB Regio České dráhy využívají na lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. „Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální dopravy na severu Ústeckého kraje,“ řekl náměstek. ČD koupily šest jednotek u německého dopravce Hessische Landesbahn, který je pořídil v roce 2005.
Nejrozšířenější typ
Motorové jednotky Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobené pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou postupně uvedeny do barevného schématu regionálního dopravního systému, technici je dovybaví elektrickými zásuvkami 230 V a USB konektory pro napájení cestovní elektroniky, palubní wi-fi sítí, stolky a informačním systémem.
Desiro Classic je dvoučlánková souprava. V provedení od Hessische Landesbahn mají kapacitu 126 míst k sezení, z toho osm v 1. třídě. Maximální rychlost je 120 km/h. Jednotky jsou dlouhé 42 metrů a asi 60 procent podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. V letech 1998 až 2010 bylo vyrobeno přes 500 vlaků, které jezdí v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku, Řecku, v Rumunsku a také v Česku.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »