Železničář / Hlavní zprávy / RegioPanter pro PID se předvedl na okruhu
RegioPanter pro PID se předvedl na okruhu
31.3.2024
Zástupci výboru pro dopravu Středočeského kraje v čele s hejtmankou Petrou Peckovou si na zkušebním okruhu VUZ prohlédli jednu z dokončených elektrických jednotek řady 640.2 PID RegioPanter, která obslouží příměstské linky S ve Středočeském kraji a Praze. České dráhy jich pro tento region objednaly celkem dvaadvacet.
Na zkušebním okruhu dceřiné společnosti Českých drah VUZ se v březnu předvedla nová jednotka RegioPanter 640.2 v barvách Pražské integrované dopravy (PID). Prohlédli si ji zástupci samosprávy. „Přesvědčila jsme se, že moderní vlaky Českých drah nabídnou obyvatelům ve Středočeském kraji kvalitu cestování na úrovni 21. století. Líbí se mi přehledný interiér, velmi pohodlný je nástup díky nízkopodlažnímu řešení a cestující v nich budou mít řadu dalších služeb. Nové vlaky jsou atraktivní alternativou k individuálnímu motorismu a pomohou nám uvolnit přetížené silnice ve Středočeském kraji,“ řekla hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.
Radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký zdůraznil, že zajištění kvalitní dopravní obslužnosti pro občany je jednou z priorit kraje. „Do obnovy vozidlového parku všech dopravců a do zajištění provozu všech linek v regionu investujeme ročně několik miliard korun. Brzké nasazení úplně nových vlaků do Kolína a Kralup nad Vltavou představuje konkrétní výsledek našeho jednání s dopravci a úsilí zlepšovat veřejnou dopravu.“
Objednáno 22 jednotek
České dráhy pro Středočeský kraj a Prahu objednaly celkem 22 třívozových jednotek RegioPanter 640.2 PID, které budou od nového jízdního řádu obsluhovat spěšné vlaky z Prahy do Kolína a Kutné Hory a osobní vlaky linky S4 z Prahy do Kralup nad Vltavou, Roudnice nad Labem a dál až do Ústí nad Labem. Nové vlaky doplní současných 21 700 míst k sezení poskytovaných jednotkami CityElefant na elektrifikovaných tratích o dalších 4 950 míst k sezení. To představuje navýšení kapacity elektrických vlaků PID o 18,5 %.
„Jsem přesvědčen, že nasazením nových vlaků naplníme očekávání zákazníků na kvalitní a pohodlné cestování v rámci linek PID. V tomto systému přepravujeme denně přes 100 tisíc cestujících, a proto jeho rozvoji a zvyšování kvality služeb věnujeme spolu s objednatelem velkou pozornost. Díky naší spolupráci nabízí většina spojů na hlavních linkách v kraji klimatizované soupravy, palubní wi-fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku během cesty. V regionu, kde se denně přepravuje ohromné množství osob do práce a do školy a jsou přetížené silnice, je to velmi důležité pro podporu veřejné dopravy,“ vysvětlil Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel ČD, který se prezentace vlaku pro středočeské zastupitele zúčastnil.
„RegioPantery jsou klimatizované, bezbariérové jednotky vybavené pro cestování osob na vozíku, rodiče s malými dětmi i náročné zákazníky, kteří vyhledávají 1. třídu a další doplňkové služby, jako je wi-fi, možnost napájet cestovní elektroniku nebo během cesty pracovat. S jejich provozem v řadě českých a moravských regionů máme dobré zkušenosti a u cestujících jsou to oblíbené vlaky. Jsem přesvědčen, že jejich nasazení do provozu koncem letošního roku přivítají také Středočeši,“ doplnil člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu ČD Jiří Ješeta.
RegioPanter řady 640. 2 je 79 metrů dlouhý třívozový vlak pro příměstskou a regionální dopravu. Má výkon 2 040 kW a rychlost až 160 km/h, díky tomu dosahuje vysoké dynamiky. Vlaky jsou vybavené také rekuperací elektrické energie, při brzdění tak vyrábí elektřinu, kterou mohou vracet do elektrické sítě. Díky tomu se jedná o energeticky úsporné vlaky, které přispívají k ochraně našeho životního prostředí a klimatu.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »