Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioNovy opraví v moderní hale

RegioNovy opraví v moderní hale

29.1.2018 – autor: JOSEF HOLEK

V rakovnické provozní jednotce DKV Plzeň vyrostla nová opravárenská hala. České dráhy v ní chtějí udržovat především RegioNovy a vozy řady 810. Původní technické zázemí bylo již zastaralé a nevyhovující. Součástí stavby je i návazné kolejiště. Do zkušebního provozu bylo toto zařízení uvedeno v polovině prosince.

RegioNovy opraví v moderní hale

České dráhy v Rakovníku v minulém roce postavily novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek RegioNova a vozů řady 810. Objekt vyrostl ve východní části areálu depa Rakovník, ještě v prosinci 2017 začal fungovat ve zkušebním provozu. Ten potrvá zhruba tři měsíce. Nové je návazné kolejiště před i za halou a čerpací stanice pohonných hmot.

Důvodem výstavby bylo neuspokojivé původní zázemí. „Doposud šlo provádět údržbu motorových jednotek a vozů jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nestačila,“ upřesnil Pavel Mrlík z odboru kolejových vozidel ČD. Průjezdná správkárenská hala stojí v místě bývalých podzemních nádrží, kde byla uskladněna nafta. Nová budova disponuje dvěma kolejemi s moderními sloupkovými kanály o délce zhruba 70 metrů. Zaměstnanci tak budou moci v novém a čistém prostoru provádět kompletní údržbu a opravy železničních kolejových vozidel.

Montážní kanály jsou vybaveny vzduchotechnikou a pochozími rošty. Naopak pod střechou se nachází portálový jeřáb s nosností 5 tun, ke zvedání vozidel slouží sada osmi šroubových zvedáků. O tepelný komfort se stará několik teplovzdušných agregátů. „Pracovní podmínky našich zaměstnanců se tímto krokem výrazně zlepšily,“ konstatoval Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku. Podmiňující investicí podle něj byla rekonstrukce stávající čerpací stanice pohonných hmot včetně vybudování nových nadzemních nádrží.

Do roka v provozu

Stavební firma byla se zakázkou hotová za necelý rok. Výkopové práce začaly na jaře roku 2017 a letos hned zkraje ledna začaly motorové vozy zajíždět do opravy pravidelně. Podle Pavla Mrlíka by měl zkušební provoz skončit zhruba po třech měsících. Národní dopravce za nový objekt zaplatil osmapadesát milionů korun.

Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje RegioNovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJetZdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet

26.7.2024 - V rámci přípravy ComfortJetů do zkušebního provozu se na konci května s novými vlaky seznámili také zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením a Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých. Během prohlídky oceňovali… »

Polovina vozidel ČD už je klimatizovaná Polovina vozidel ČD už je klimatizovaná

22.7.2024 - Už více než 1 600 osobních vozů nebo jednotlivých článků elektrických a motorových jednotek Českých drah je na počátku léta vybaveno klimatizací. Klimatizované vozy a jednotky aktuálně obsluhují nejfrekventovanější spoje na… »

Na Královéhradecku vyjede 40 nových jednotekNa Královéhradecku vyjede 40 nových jednotek

16.7.2024 - V Královéhradeckém kraji vyjede 40 zcela nových jednotek za čtyři miliardy korun. České dráhy mohly investovat do moderních vlaků jen díky podpoře Královéhradeckého kraje a uzavření dlouhodobé smlouvy na zajištění dopravní… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika