Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioNovy opraví v moderní hale

RegioNovy opraví v moderní hale

29.1.2018 – autor: JOSEF HOLEK

V rakovnické provozní jednotce DKV Plzeň vyrostla nová opravárenská hala. České dráhy v ní chtějí udržovat především RegioNovy a vozy řady 810. Původní technické zázemí bylo již zastaralé a nevyhovující. Součástí stavby je i návazné kolejiště. Do zkušebního provozu bylo toto zařízení uvedeno v polovině prosince.

RegioNovy opraví v moderní hale

České dráhy v Rakovníku v minulém roce postavily novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek RegioNova a vozů řady 810. Objekt vyrostl ve východní části areálu depa Rakovník, ještě v prosinci 2017 začal fungovat ve zkušebním provozu. Ten potrvá zhruba tři měsíce. Nové je návazné kolejiště před i za halou a čerpací stanice pohonných hmot.

Důvodem výstavby bylo neuspokojivé původní zázemí. „Doposud šlo provádět údržbu motorových jednotek a vozů jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nestačila,“ upřesnil Pavel Mrlík z odboru kolejových vozidel ČD. Průjezdná správkárenská hala stojí v místě bývalých podzemních nádrží, kde byla uskladněna nafta. Nová budova disponuje dvěma kolejemi s moderními sloupkovými kanály o délce zhruba 70 metrů. Zaměstnanci tak budou moci v novém a čistém prostoru provádět kompletní údržbu a opravy železničních kolejových vozidel.

Montážní kanály jsou vybaveny vzduchotechnikou a pochozími rošty. Naopak pod střechou se nachází portálový jeřáb s nosností 5 tun, ke zvedání vozidel slouží sada osmi šroubových zvedáků. O tepelný komfort se stará několik teplovzdušných agregátů. „Pracovní podmínky našich zaměstnanců se tímto krokem výrazně zlepšily,“ konstatoval Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku. Podmiňující investicí podle něj byla rekonstrukce stávající čerpací stanice pohonných hmot včetně vybudování nových nadzemních nádrží.

Do roka v provozu

Stavební firma byla se zakázkou hotová za necelý rok. Výkopové práce začaly na jaře roku 2017 a letos hned zkraje ledna začaly motorové vozy zajíždět do opravy pravidelně. Podle Pavla Mrlíka by měl zkušební provoz skončit zhruba po třech měsících. Národní dopravce za nový objekt zaplatil osmapadesát milionů korun.

Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje RegioNovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

Rocktainery: nové řešení pro přepravy sypkých materiálůRocktainery: nové řešení pro přepravy sypkých materiálů

23.9.2019 - ČD Cargo patří k lídrům v používání nových přepravních technologií, zejména pak technologie Innofreight. Již řadu let je tento systém různých nástaveb využíván pro přepravy dřevní štěpky, uhlí nebo hutních výrobků či… »

Flotilu ČD doplní dva TaurusyFlotilu ČD doplní dva Taurusy

20.9.2019 - Vozidlový park Českých drah doplní dvě moderní lokomotivy Siemens Taurus. Národní dopravce je nasadí na mezinárodní linky. V Česku nejsou lokomotivy neznámé, u ČD v současnosti jezdí například se soupravami railjet. První z nich… »

Lidé s handicapem cestují častěji. ČD jim nabídnou další bezbariérové vlakyLidé s handicapem cestují častěji. ČD jim nabídnou další bezbariérové vlaky

19.9.2019 - Českým drahám roste počet osob se zdravotním postižením, které chtějí cestovat vlaky. V prvním pololetí letošního roku dopravce eviduje čtrnáctiprocentní meziroční nárůst registrovaných cestujících s handicapem vyžadujících… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika