Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioNovy dostanou wi-fi i zásuvky

RegioNovy dostanou wi-fi i zásuvky

24.6.2020 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy pokračují v modernizaci svého vozidlového parku. Po omlazení osobních vozů pro dálkovou i regionální dopravu přišly na řadu úpravy motorových jednotek řady 814. Potřeba vychází nejen z požadavků cestujících na moderní železniční dopravu, ale i z nedávno uzavřených smluv s jednotlivými kraji, tedy objednateli regionální dopravy.

RegioNovy dostanou wi-fi i zásuvky

Motorové jednotky řady 814, které jsou nasazovány na regionální linky, se brzy dočkají dalších vylepšení. České dráhy do nich postupně instalují moderní prvky výbavy včetně technologie wi-fi pro bezplatný přístup k internetu či elektrické zásuvky pro nabytí drobné elektroniky. První RegioNovy s novou výbavou jsou již v provozu v Olomouckém a Středočeském kraji.

Už z výroby jsou RegioNovy vybavené nízkopodlažním oddílem s dostatečně širokými dveřmi, bezbariérovou toaletou a základním informačním systémem. Kromě těchto předností se dalšími novými prvky staly informační LCD monitory na přepážkách či příčkách u strojvedoucího a vnější informační systémy, řešené pomocí LED tabulí. Novinkou je i čelní LED info panel. RegioNovy navíc dostanou GPS modul pro zjištění polohy. Zásuvky jsou pak pod každým stolkem v motorové části. „Elektrická síť ve vlaku tyto prvky pokryje svým současným výkonem,“ upřesnil Zdeněk Štěpánek, ředitel odboru kolejových vozidel ČD.

Do většiny krajů

Instalaci se dopravce snaží provádět hlavně při vyvazovacích opravách. Do procesu vždy vstupují odborníci z firem Pars Nova či dceřiných společností Českých drah DPOV a ČD – Informační systémy.

Požadavky krajů, které jsou objednatelem regionální železniční dopravy, jsou nicméně na prvky výbavy rozdílné. Některé chtějí vše, co je možné instalovat, jiným stačí jen „wifina“. A například Pardubický kraj požaduje i nátěr v příslušných barvách regionu. Ostatní Regio­Novy při vyvazovacích opravách odloží typický žluto-zelený háv a odívají se do tradiční korporátní modro-bílé.

Dočká se i řada 810

Všechny úpravy se podle smluv uskuteční postupně v příštích letech na přibližně stovce dvouvozových a devítce třívozových RegioNov. Jejich finální dislokace bude v krajích Olomouckém, Středočeském, Královéhradeckém, Moravskoslezském, Pardubickém, Jihočeském a na Vysočině. V současné době jsou tři vozidla již dodána do Střediska údržby v Rakovníku, odkud obsluhují tamní výkony, respektive ve směru Praha, Kralupy nad Vltavou, Beroun.

Připravují se i další úpravy, například motorových vozů řady 810, elektrických jednotek řady 471 a dalších vozidel pro provoz na regionálních linkách. Co se týče motorových jednotek, u některých se počítá s doplněním obdobné výbavy jako v případě RegioNov, navíc jen s akustickým a optickým varováním při pohybu dveří.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Půl století od začátku sériové výroby řady 560Půl století od začátku sériové výroby řady 560

2.7.2020 - Elektrické jednotky řady 560 na střídavé trakční napětí byly sériově vyráběny pro ČSD v letech 1970 až 1971 v tehdejším závodě Vagónka Tatra Studénka. Před zahájením sériové výroby vznikly dvě třívozové prototypové… »

Práce na tunelu Semmering jsou v poloviněPráce na tunelu Semmering jsou v polovině

1.7.2020 - Správce rakouské infrastruktury ÖBB-Infrastruktur ohlásil, že ražba úpatního tunelu u průsmyku Semmering je ve své polovině a staveniště jsou po ústupu pandemie koronaviru znovu otevřená. Budování sedmadvacet kilometrů dlouhého… »

Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/hTunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h

30.6.2020 - Švýcarský železniční tunel Ceneri má za sebou další významné milníky. Kromě toho, že tamní Dopravní úřad povolil zkušební provoz, jím poprvé projela i souprava ICE-S německé společnosti Deutsche Bahn (DB) rychlostí 275 km/h.… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika