Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Rakovnické motoráky získají nové zázemí

Rakovnické motoráky získají nové zázemí

7.3.2017 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy v Rakovníku postaví novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek Regionova a vozů řady 810. Vyroste na berounském zhlaví a národní dopravce za ni zaplatí zhruba osmapadesát milionů korun. Hotovo by mělo být už v příštím roce. Současné technické zázemí je totiž značně zastaralé a nevyhovující.

Rakovnické motoráky získají nové zázemí

Rakovnická provozní jednotka DKV Plzeň se v budoucnu rozšíří o novou halu s kolejištěm. V ní chtějí České dráhy opravovat a udržovat především motorové jednotky řad 810 a 914. Záměr již schválila dozorčí rada společnosti. Pracovat na novém zázemí se začne nejspíše letos na jaře, hotovo by mělo být do roka. Nyní lze provádět údržbu motorových jednotek jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nevyhovuje. 

„Nová správkárenská hala by měla stát v místě nyní již zbourané tankovací stanice, v těsné blízkosti berounského zhlaví. Projektanti se spolu se zástupci Českých drah byli na místě poprvé podívat už před pěti lety a po nějaké době naši lidé zadali vypracování projektu,“ uvedl Pavel Mrlík, vedoucí oddělení kvality a životního prostředí odboru kolejových vozidel ČD. „Tamní infrastruktura, tedy včetně rotund a kolejišť, pamatuje z doby dávno minulé. Třeba rotundy jsou přizpůsobeny provozu z let 1890 až 1950,“ sdělil Mrlík. Nová hala bude po dokončení disponovat moderními sloupkovými kanály, technici tak budou moci v zahloubeném prostoru provádět kompletní údržbu včetně všech oprav. Zlepšit by se jim měly i pracovní podmínky.

Do jednoho roka hotovo

Dopravce původně na stavbu vyhradil prostřednictvím schváleného investičního plánu určitou částku. Jenže podloží je v místě nestabilní, projekt musel být později přepracován a konečné náklady se zvedly o více než třetinu. „Vzrostly hlavně kvůli sanaci spodku a zemní pláně, posunu silnoproudé přípojky a dalších inženýrských sítí a vůbec kvůli pilotovému založení haly,“ zdůvodnil navýšení rozpočtu akce Mrlík. Dělníci by podle něj mohli poprvé „kopnout“ zhruba do dvou měsíců, hotovo má podle současných plánů být příští rok na jaře. Spřaženou investicí bylo zbourání a přemístění tankovací stanice blíže k rotundě. 

Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje Regionovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Na Královéhradecku vyjede 40 nových jednotekNa Královéhradecku vyjede 40 nových jednotek

16.7.2024 - V Královéhradeckém kraji vyjede 40 zcela nových jednotek za čtyři miliardy korun. České dráhy mohly investovat do moderních vlaků jen díky podpoře Královéhradeckého kraje a uzavření dlouhodobé smlouvy na zajištění dopravní… »

Vlaky ČD během MS v hokeji dopravily desítky tisíc fanoušků k arénám Vlaky ČD během MS v hokeji dopravily desítky tisíc fanoušků k arénám

12.7.2024 - České dráhy, které byly oficiálním dopravcem květnového mistrovství světa v ledním hokeji, zajistily během šampionátu přepravu týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě.… »

České dráhy objednaly první bateriové vlakyČeské dráhy objednaly první bateriové vlaky

8.7.2024 - České dráhy a tuzemská společnost Škoda Group uzavřely kontrakt na dodání nových duálních elektricko-bateriových jednotek určených pro českou železnici. Patnáct nových vlaků z této objednávky se objeví na tratích… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika