Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Rakovnické motoráky získají nové zázemí

Rakovnické motoráky získají nové zázemí

7.3.2017 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy v Rakovníku postaví novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek Regionova a vozů řady 810. Vyroste na berounském zhlaví a národní dopravce za ni zaplatí zhruba osmapadesát milionů korun. Hotovo by mělo být už v příštím roce. Současné technické zázemí je totiž značně zastaralé a nevyhovující.

Rakovnické motoráky získají nové zázemí

Rakovnická provozní jednotka DKV Plzeň se v budoucnu rozšíří o novou halu s kolejištěm. V ní chtějí České dráhy opravovat a udržovat především motorové jednotky řad 810 a 914. Záměr již schválila dozorčí rada společnosti. Pracovat na novém zázemí se začne nejspíše letos na jaře, hotovo by mělo být do roka. Nyní lze provádět údržbu motorových jednotek jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nevyhovuje. 

„Nová správkárenská hala by měla stát v místě nyní již zbourané tankovací stanice, v těsné blízkosti berounského zhlaví. Projektanti se spolu se zástupci Českých drah byli na místě poprvé podívat už před pěti lety a po nějaké době naši lidé zadali vypracování projektu,“ uvedl Pavel Mrlík, vedoucí oddělení kvality a životního prostředí odboru kolejových vozidel ČD. „Tamní infrastruktura, tedy včetně rotund a kolejišť, pamatuje z doby dávno minulé. Třeba rotundy jsou přizpůsobeny provozu z let 1890 až 1950,“ sdělil Mrlík. Nová hala bude po dokončení disponovat moderními sloupkovými kanály, technici tak budou moci v zahloubeném prostoru provádět kompletní údržbu včetně všech oprav. Zlepšit by se jim měly i pracovní podmínky.

Do jednoho roka hotovo

Dopravce původně na stavbu vyhradil prostřednictvím schváleného investičního plánu určitou částku. Jenže podloží je v místě nestabilní, projekt musel být později přepracován a konečné náklady se zvedly o více než třetinu. „Vzrostly hlavně kvůli sanaci spodku a zemní pláně, posunu silnoproudé přípojky a dalších inženýrských sítí a vůbec kvůli pilotovému založení haly,“ zdůvodnil navýšení rozpočtu akce Mrlík. Dělníci by podle něj mohli poprvé „kopnout“ zhruba do dvou měsíců, hotovo má podle současných plánů být příští rok na jaře. Spřaženou investicí bylo zbourání a přemístění tankovací stanice blíže k rotundě. 

Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje Regionovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika