Železničář / Hlavní zprávy / Rakovnické motoráky získají nové zázemí
Rakovnické motoráky získají nové zázemí
7.3.2017 – autor: JOSEF HOLEK
České dráhy v Rakovníku postaví novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek Regionova a vozů řady 810. Vyroste na berounském zhlaví a národní dopravce za ni zaplatí zhruba osmapadesát milionů korun. Hotovo by mělo být už v příštím roce. Současné technické zázemí je totiž značně zastaralé a nevyhovující.
![Rakovnické motoráky získají nové zázemí](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/rakovnik712.jpg)
Rakovnická provozní jednotka DKV Plzeň se v budoucnu rozšíří o novou halu s kolejištěm. V ní chtějí České dráhy opravovat a udržovat především motorové jednotky řad 810 a 914. Záměr již schválila dozorčí rada společnosti. Pracovat na novém zázemí se začne nejspíše letos na jaře, hotovo by mělo být do roka. Nyní lze provádět údržbu motorových jednotek jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nevyhovuje.
„Nová správkárenská hala by měla stát v místě nyní již zbourané tankovací stanice, v těsné blízkosti berounského zhlaví. Projektanti se spolu se zástupci Českých drah byli na místě poprvé podívat už před pěti lety a po nějaké době naši lidé zadali vypracování projektu,“ uvedl Pavel Mrlík, vedoucí oddělení kvality a životního prostředí odboru kolejových vozidel ČD. „Tamní infrastruktura, tedy včetně rotund a kolejišť, pamatuje z doby dávno minulé. Třeba rotundy jsou přizpůsobeny provozu z let 1890 až 1950,“ sdělil Mrlík. Nová hala bude po dokončení disponovat moderními sloupkovými kanály, technici tak budou moci v zahloubeném prostoru provádět kompletní údržbu včetně všech oprav. Zlepšit by se jim měly i pracovní podmínky.
Do jednoho roka hotovo
Dopravce původně na stavbu vyhradil prostřednictvím schváleného investičního plánu určitou částku. Jenže podloží je v místě nestabilní, projekt musel být později přepracován a konečné náklady se zvedly o více než třetinu. „Vzrostly hlavně kvůli sanaci spodku a zemní pláně, posunu silnoproudé přípojky a dalších inženýrských sítí a vůbec kvůli pilotovému založení haly,“ zdůvodnil navýšení rozpočtu akce Mrlík. Dělníci by podle něj mohli poprvé „kopnout“ zhruba do dvou měsíců, hotovo má podle současných plánů být příští rok na jaře. Spřaženou investicí bylo zbourání a přemístění tankovací stanice blíže k rotundě.
Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje Regionovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »