Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

24.7.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ Foto: AUTOR

ÖBB Infrastruktur AG pokračuje v modernizaci nejvytíženější rakouské železnice z Vídně na západ země, která je známá jako Westbahn. Cestu k jejímu rozšíření na čtyřkolejnou trať mezi Lincem a Welsem nyní otevřel Spolkový správní soud. Ten posvětil kladné stanovisko EIA vydané v roce 2018 spolkovým ministerstvem dopravy, inovací a technologie.

Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

Rakouské dráhy plánují investovat do rozšíření kapacity přibližně 24 kilometrů dlouhého úseku mezi Lincem a Welsem 1,25 miliardy eur. Modernizace je rozdělena na delší úsek Linec – Marchtrenk s plánovanou investicí 776 milionů eur a kratší, již částečně čtyřkolejný úsek Marchtrenk – Wels, kde bude investováno ještě 226 milionů eur. Loni v září už začala přestavba západní části lineckého hlavního nádraží na čtyřkolejnou trať s předpokládanými náklady ve výši více než 250 milionů eur.     

Potřebu rozšíření tohoto úseku železniční sítě na čtyři koleje dokládají statistiky a rozvoj okolní infrastruktury. Westbahn je nyní čtyřkolejná od Vídně až do Lince na nádraží Kleinmünchen a ve Welsu se rozděluje na dvě dvoukolejné tratě. Pokračování Westbahn do Salcburku a dál do západní části Rakouska, do Bavorska a Švýcarska. Druhá frekventovaná trať vede dál údolím Dunaje ve směru na Norimberk a Frankfurt nad Mohanem. Podle statistik řízení provozu dnes projíždí úsekem až 400 vlaků za den, což je na hranici kapacity, a v budoucnu se předpokládá další nárůst provozu.

Třetina spojů v Rakousku

Westbahn je nejdůležitější rakouská trať. Na délce železniční sítě našeho jižního souseda se podílí přibližně pouze 10 %, ale jezdí po ní až 32 % všech vlaků v Rakousku. O rozšíření Westbahn ze dvou na čtyři koleje příslušné úřady rozhodly na konci

80. let. Volba padla na stavbu souběžné moderní vysokokapacitní železnice pro smíšený provoz osobních a nákladních vlaků s rychlostí do 250 km/h. Přestože jde v podstatě o dvě souběžné tratě, jsou úzce propojené a mezi St. Pölten a Lincem na mnoha místech vedou souběžně. V praxi tak fungují jako jedna čtyřkolejná trať s možností vést operativně podle potřeby vlaky střídavě po „staré“ a „nové“ trati.

Další čtyřkolejné úseky vznikají i ve zbývajících částech Westbahn a také na jiné frekventované trati Unterinntal v Tyrolsku, kde se sbíhají důležité tratě v severojižním a západovýchodním směru. Zdejší vysokokapacitní trať je koncipovaná pro smíšený provoz osobní a nákladní dopravy do rychlosti 230 km/h a je v podstatné míře vedena v tunelech.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 2

Další články této rubriky

ČD chystají další velké investiceČD chystají další velké investice

22.10.2020 - České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line… »

Alstom slaví, může koupit svého rivala

9.10.2020 - Francouzský výrobce vlaků Alstom koupí svého kanadského rivala, firmu Bombardier Transportation. Firmy informaci potvrdily v tiskové zprávě s tím, že plánovanou transakci již schválila Evropská komise. Spojením obou společností… »

V Polsku budují nové tratě a letištní terminálV Polsku budují nové tratě a letištní terminál

8.10.2020 - V sousedním Polsku začala vznikat nová významná evropská letecká křižovatka pro navazující či začínající lety do většiny částí Asie. Stavba velkého letiště nedaleko polské metropole Varšavy zároveň zajistí komfortní… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika