Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / První Panter v barvách PID vyjel na linku do Kralup

První Panter v barvách PID vyjel na linku do Kralup

3.6.2024

Poprvé do zkušebního provozu s cestujícími vyrazil 13. května RegioPanter v barvách Pražské integrované dopravy. Konkrétně se jednalo o jednotku 640.234, jež se po malé slavnosti vydala do Kralup nad Vltavou. RegioPantery by do zimy měly přebrat všechny výkony linky S4 a provázané U4 do Kralup, respektive Ústí nad Labem.

První Panter v barvách PID vyjel na linku do Kralup

RegioPantery oficiálně od změny jízdního řádu v prosinci 2024, postupně však v průběhu letošní-ho roku, převezmou na trati do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem štafetu od CityElefantů, stálic pražské příměstské dopravy. Ty se díky tomu uvolní jak pro posílení ostatních příměstských linek, tak obecně pro stabilizaci celého systému vlakové dopravy v Praze a okolí. V rámci nového dopravního konceptu linky R41 se pak Pantery v barvách PID vydají se změnou jízdního řádu také z Prahy přes Kolín do Kutné Hory.
Do Ústí n. Labem se nové vlaky budou ještě nějakou dobu probojovávat. Aktuálně je k dispozici první jednotka z dvaa­dvaceti objednaných, jež kromě zkušebního provozu s cestujícími slouží též zaškolování provozního personálu. Prozatím se mezi Prahou a Kralupy objevuje převážně mimo špičku – v dobách zvýšených přepravních nároků je třeba stále nasazovat kapacitnější CityElefan-ty. Teprve s dodávkou dalších jednotek je bude možné v úseku Praha – Kralupy ve špičkovém období pracovních dnů zdvojovat, a tedy až poté budou moci postupně přebírat kompletní oběhy řady 471.
Jednotka 640.234 z technického hlediska sdílí vlastnosti se svými druhogeneračními soukmenovci z rodu Panterů. Vychází z kontraktu na celkem 60 třívozových jednotek pro České dráhy, stejně jako ony má maximální rychlost 160 km/h, výkon 2 040 kW a délku necelých 80 metrů. Od souprav mířících do Olomouckého, Královéhradeckého a Zlínského kraje se ty středočeské ale přece jen částečně liší.
Nejmarkantnějším rozdílem je na první pohled nátěr Pražské integrované dopravy, změn ale do-znal také interiér. Oddíl první třídy je v této variantě na obou koncích jednotky místo jednoho, červená barva čalounění sedadel dává interiéru poněkud jiný nádech a zkušené oko si povšimne i dalších, již méně patrných rozdílů. Jinak ale nabízí i uvnitř tradiční komfort – klimatizaci, zásuv-ky pro dobíjení drobné elektroniky včetně USB konektorů, nízkopodlažní nástup, moderní toalety nebo třeba možnost třídit odpad.

Z aut na železnici
„RegioPantery budou představovat novou páteř regionální flotily Českých drah. Jsem rád, že vel-ké množství těchto moderních vozidel míří na tratě v Praze a ve Středočeském kraji, kde posílí kapacitu elektrických příměstských vlaků. Celkový počet moderních elektrických jednotek CityE-lefant a Regio­Panter v PID tak překročí 90 kusů,“ řekl Michal Krapinec, generální ředitel Čes-kých drah, a dodal, že letos bude do provozu v podobě nových jednotek nasazen ekvivalent 440 vagonů.
„Pro hlavní město je klíčové, aby co nejvíce lidí, kteří sem denně dojíždí, využívalo kolejovou dopravu, což uleví přetíženým pražským silnicím. Zásadní je tedy zvyšovat komfort cestujících v hromadné dopravě a průběžně modernizovat vozový park. Každá taková investice zvyšuje atraktivitu veřejné dopravy pro cestující. Proto chceme v Praze pokračovat v nákupu moderních dopravních prostředků, ale také ve výstavbě nové dopravní infrastruktury,“ uvedl pražský náměs-tek pro dopravu Zdeněk Hřib.
To potvrdil i ředitel organizátora ROPID Petr Tomčík. „Nové RegioPantery budou od letošního prosince doménou linky S4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a dál na sever do Ústí v rámci linky U4. Nabídka více míst ve špičkách a zároveň špičkové kvality by mohla přilákat do vlaků další cestující z řad řidičů aut, kteří každý den bojují o místo na dálnici či na silnicích z Roztok a Horoměřic do Dejvic,“ doufá. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

V Chebu vyroste moderní opravárenská halaV Chebu vyroste moderní opravárenská hala

6.6.2024 - Zázemí pro údržbu a servis vozidel Českých drah se v dohledné době rozroste o novou opravárenskou halu ve Středisku údržby v Chebu. V moderním objektu se ČD postarají o dálkové jednotky InterJet i regionální vlaky RegioPanter a… »

ČD - Telematika se zaměří na zákazníky ze státní správyČD - Telematika se zaměří na zákazníky ze státní správy

27.5.2024 - Dceřiná společnost ČD - Telematika oslavila v dubnu 30 let fungování. Do budoucna se chce soustředit na tradiční oblasti technologií pro zabezpečení a telekomunikační služby. Cílem však také je rozšíření portfolia poskytovaných… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika