Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / První multifunkční vůz pro linku Praha – Hamburg podstupuje testy

První multifunkční vůz pro linku Praha – Hamburg podstupuje testy

2.3.2016 – autor: MARTIN HARÁK

Prototyp nové řady multifukčních vozů, které vznikají z exrakouských vagonů řady Bmz, vyjel na koleje zkušebního okruhu ZC VUZ ve Velimi. Nese označení Bhmpz a kromě standardního komfortu pro běžné cestující pamatuje i na děti nebo imobilní zákazníky.

První multifunkční vůz pro linku Praha – Hamburg podstupuje testy

Nasazen bude na lince Praha – Berlin – Hamburg. Projekt výroby multifunkčních vozů běží sice s drobným zpožděním, ale bez zásadních problémů. První prototyp byl dokončen v druhé polovině února, nyní podstoupí zkoušky a schvalování, na které naváže ověřovací provoz. Multifunkční vozy budou nejprve nasazeny na některé vnitrostátní linky, aby měl národní dopravce jistotu bezproblémového provozu těchto vozidel.

Modernizaci celkem dvaadvaceti vozů se v rámci takzvaného „Projektu 22“ vyhrála společnost Pars nova Šumperk. U devíti z nich dochází k úpravě interiéru a přestavbě na multifunkční vůz s velkoprostorovým oddílem pro cestující ­
s 58 místy k sezení a čtyřmístným oddílem pro přepravu rodin s dětmi, vůz disponuje i místy pro osoby se sníženou schopností pohybu. Dalších devět vozů bude upraveno na provedení s velkoprostorovým oddílem druhé třídy až pro 72 cestujících. Tyto vozy navíc umožní přepravu až osmi jízdních kol. U posledních čtyř přistavených vozů se zachová jedenáct šestimístných oddílů, které budou nově vybaveny rezervačním systémem a čtveřicí zásuvek 230 V.

Vozy se výrazně liší od dosud provozovaných vagonů ČD. Například samostatný uzavíratelný oddíl pro rodiny s dětmi, kde je dostatek místa například na hraní, ale i třeba dětský kočárek, zatím žádný jiný vagon neposkytuje. Objednatel myslel i na vlakovou četu – k dispozici má samostatný oddíl se sklopnou sedačkou, stolkem a několika policemi.

Při modernizaci vozu byl původní interiér oddílového uspořádání vybourán a instalován zcela nový ve velkoprostorovém provedení. Sedačky jsou nyní částečně umístěny za sebou jako v letadle. U každé dvojice sedaček je elektrická zásuvka 230 V 50 Hz a USB konektor pro napájení elektroniky cestujících. V tomto velkoprostorovém oddíle je také vytvořen větší volný prostor pouze se sklopnými sedačkami, kde mohou komfortně cestovat také lidé na vozících. Pro ně je upravena také bezbariérová toaleta s uzavřeným systémem, která je vybavena sklopným pultem pro přebalování kojenců.


 


Průměrné hodnocení (24 hlasů): 4.63

Fotogalerie

Další články této rubriky

Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojůVe vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů

20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »

České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém krajiČeské dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »

Zlínský kraj převzal pět nových PanterůZlínský kraj převzal pět nových Panterů

10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika