Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Představili jsme nové vozy pro linku z Prahy do Hamburku

Představili jsme nové vozy pro linku z Prahy do Hamburku

21.10.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Nový jízdní řád se blíží a s ním i start společného projektu českého a německého národního dopravce na lince Praha – Berlín – Hamburk. Na tyto spoje budou nasazovány modernizované vozy Českých drah, jejichž předávání výrobcem započalo ve druhé polovině srpna. V pátek 16. října si je poprvé mohli vyzkoušet také němečtí novináři.

Představili jsme nové vozy pro linku do Hamburku

Bezdrátový internet, kožená sedadla v první třídě, moderní informační systém i pro zrakově či sluchově postižené nebo inovované dobíjení elektronických zařízení cestujících prostřednictvím USB. To je zlomek novinek, které nabídnou výrazně omlazené vozy, modernizované speciálně pro linku Praha – Berlín – Hamburk v šumperském závodě Pars nova, patřícím do holdingu Škoda Transportation. Jak jsme vás informovali v Železničáři číslo 14/2015, během léta finišovala výroba prvních prototypů řad Ampz (1. třída), Bmz (2. třída) a WRmz (restaurační), které byly počátkem srpna schváleny Drážním úřadem. První tři vozy byly národnímu dopravci předány ve druhé polovině srpna a postupně byly nasazeny do ověřovacího provozu s cestujícími. Během něj byly odstraněny dílčí „porodní bolesti“.Dodávky dalších z celkem 71 kusů pokračují. Připomeňme, že Pars nova získal od Českých drah také druhý kontrakt na modernizaci 22 bývalých vozů ÖBB pro linku Praha – Berlín – Hamburk. Z celkového počtu projde 18 vozů rozsáhlou přestavbou z oddílových na velkoprostorové vozy s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola. Realizace je rovněž v plném proudu.

Už v mezinárodním provozu

Kromě tuzemských dálkových spojů vozy v rámci ověřovacího provozu zavítaly i do zahraničních destinací. Mohli se s nimi setkat cestující jedoucí na Slovensko, do Budapešti, jídelní vůz WRmz se objevil i na vlacích EuroCity do Německa. Už nyní si tak cestující mohli vyzkoušet vysoký standard, které soupravy na společné lince Českých drah a Deutsche Bahn nabídnou. Do všech vozů 1. a 2. třídy je například instalováno Wi-Fi připojení k internetu, rozšířen je také počet elektrických zásuvek 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, které byly navíc doplněny také elektrickou zásuvkou v provedení USB. Ve vozech první třídy (Ampz143) jsou osazena sedadla společnosti MSV Interier s čalouněním v černé kůži. Interiér tak v kombinaci se světlými stěnami a červeným kobercem vypadá velmi elegantně. Vozy 2. třídy (Bmz241) jsou oddílové. Zcela nově je v nich osazen koberec, který se obvykle ve vozech této třídy nepoužívá. Přispívá nejen k vytvoření příjemnější atmosféry, ale snižuje i hlučnost. Všechny vozy splňují podmínku pro mezistátní provoz rychlostí 200 km/h.

Prvními hodnotiteli byli němečtí novináři

Ještě před nasazením vozů do rutinního provozu od 13. prosince 2015 umožnili oba kooperující dopravci německým novinářům vyzkoušet si novou techniku. „Presstrip“ proběhl v pátek 16. října v úseku Děčín hl. n. – Praha Masarykovo nádraží v rámci běžného spoje. Asi dvacetičlenná skupina německých žurnalistů dorazila do Děčína spojem EC 173 Porta Bohemica, kde pro ně byla připravena tisková konference. Do Prahy se pak přepravili v modernizovaných vozech Ampz, Bmz a jídelním WRmz, které byly zařazeny na konec běžného rychlíku R 685. Během cesty si kromě vlastností vozů vyzkoušeli také úroveň gastronomie ČD restaurant se servisem JLV. Podle reakcí lze soudit, že obé udělalo na zástupce německého tisku velmi dobrý dojem.


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 3.83

Fotogalerie

Další články této rubriky

Skupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionůSkupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionů

6.10.2024 - Skupina České dráhy dosáhla v prvním pololetí roku 2024 podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) zisku před zdaněním 694 milionů korun. Tržby vzrostly meziročně o více než 1 mld. Kč a provozní zisk EBITDA o… »

ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejůČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

1.10.2024 - České dráhy pokračují v testování motorové nafty se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Nedávno testovaly toto biopalivo v nových motorových jednotkách řady 847… »

ComfortJety ČD na konci září poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína ComfortJety ČD na konci září poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína

27.9.2024 - Cestující, kteří pojedou z Prahy do Berlína a opačně, se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září České dráhy nasadí denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika