Železničář / Hlavní zprávy / Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků
Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků
22.1.2024 – autor: PETR SLONEK
Nový jízdní řád přinesl v Praze i výrazné omezení železniční dopravy na mostě přes Vltavu na Výtoni. Na základě aktuálních výstupů z měření zde Správa železnic musela v prosinci přistoupit k výrazným škrtům v provozu. Změny se týkají linek Českých drah S7 a S65 a postihnou tisíce cestujících denně.
![Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/_69a6376.jpg)
Po podrobné prohlídce a odhalení špatného technického stavu železničního mostu na Výtoni byl v roce 2020 zahájen permanentní monitoring, který zajišťují odborníci z ČVUT. Od srpna do listopadu 2023 se nad rámec tohoto monitoringu uskutečnil také průzkum korozního oslabení, diagnostika pomocí endoskopu, měření zbytkové tloušťky, ošetření protikorozní ochranou pro zastavení degradace a kontrola únavového poškození.
„Bohužel, vzhledem k výsledkům měření na mostě bylo nutné zavést značná omezení provozu. Nepotěšíme zejména cestující na západ od Prahy, ale chceme-li zajistit jejich bezpečnost, nemáme jinou možnost,“ vysvětlil důvody ředitel odboru přípravy staveb SŽ Pavel Paidar.
Od 10. prosince se tak na výtoňském mostě nesmí soupravy míjet, neboť stavba unese už jen jeden vlak. Zároveň se snížila na polovinu rychlost ze současných 40 km/h na 20 km/h. Sníží se také intenzita železniční dopravy o zhruba dvě třetiny, přičemž celková váha vlakových souprav klesne ze stávajících 27 mil. tun za rok na 10 mil. tun.
To znamená, že výtoňský most bude moct využívat výrazně méně vlaků a v podstatě žádný nákladní vlak. Omezení dopadlo zejména na vlaky linky S7 na trase Praha hlavní nádraží – Praha-Radotín/Řevnice, které nyní končí na Smíchově. Jedná se o 59 spojů za den. Základní vlaky linky S7 Praha – Beroun přes výtoňský most i nadále pojedou.
Zkrátí se i trasa vlaků na lince Praha hlavní nádraží – Hostivice – Rudná u Prahy a budou stejně jako v případ linky S7 ukončeny na Smíchově. Jde o 35 spojů za den. „Tato situace bude výhledově pro cestující ještě méně příjemná ve chvíli, kdy začne rekonstrukce smíchovského nádraží, kdy se dají čekat další výluky,“ řekl Paidar. Podle SŽ příští rok hrozí další omezení provozu. Organizace plánuje v prvním pololetí zadat přepočet údajů k mostu, který určí další případné omezení a upřesní zbytkovou životnost konstrukce.
Další články této rubriky
Na Královéhradecku vyjede 40 nových jednotek
16.7.2024 - V Královéhradeckém kraji vyjede 40 zcela nových jednotek za čtyři miliardy korun. České dráhy mohly investovat do moderních vlaků jen díky podpoře Královéhradeckého kraje a uzavření dlouhodobé smlouvy na zajištění dopravní… »
Vlaky ČD během MS v hokeji dopravily desítky tisíc fanoušků k arénám
12.7.2024 - České dráhy, které byly oficiálním dopravcem květnového mistrovství světa v ledním hokeji, zajistily během šampionátu přepravu týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě.… »
České dráhy objednaly první bateriové vlaky
8.7.2024 - České dráhy a tuzemská společnost Škoda Group uzavřely kontrakt na dodání nových duálních elektricko-bateriových jednotek určených pro českou železnici. Patnáct nových vlaků z této objednávky se objeví na tratích… »