Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

22.1.2024 – autor: PETR SLONEK

Nový jízdní řád přinesl v Praze i výrazné omezení železniční dopravy na mostě přes Vltavu na Výtoni. Na základě aktuálních výstupů z měření zde Správa železnic musela v prosinci přistoupit k výrazným škrtům v provozu. Změny se týkají linek Českých drah S7 a S65 a postihnou tisíce cestujících denně.

Po mostě na pražské Výtoni jezdí méně vlaků

Po podrobné prohlídce a odhalení špatného technického stavu železničního mostu na Výtoni byl v roce 2020 zahájen permanentní monitoring, který zajišťují odborníci z ČVUT. Od srpna do listopadu 2023 se nad rámec tohoto monitoringu uskutečnil také průzkum korozního oslabení, diagnostika pomocí endoskopu, měření zbytkové tloušťky, ošetření protikorozní ochranou pro zastavení degradace a kontrola únavového poškození.
„Bohužel, vzhledem k výsledkům měření na mostě bylo nutné zavést značná omezení provozu. Nepotěšíme zejména cestující na západ od Prahy, ale chceme-li zajistit jejich bezpečnost, nemáme jinou možnost,“ vysvětlil důvody ředitel odboru přípravy staveb SŽ Pavel Paidar. 
Od 10. prosince se tak na výtoňském mostě nesmí soupravy míjet, neboť stavba unese už jen jeden vlak. Zároveň se snížila na polovinu rychlost ze současných 40 km/h na 20 km/h. Sníží se také intenzita železniční dopravy o zhruba dvě třetiny, přičemž celková váha vlakových souprav klesne ze stávajících 27 mil. tun za rok na 10 mil. tun. 
To znamená, že výtoňský most bude moct využívat výrazně méně vlaků a v podstatě žádný nákladní vlak. Omezení dopadlo zejména na vlaky linky S7 na trase Praha hlavní nádraží – Praha-Radotín/Řevnice, které nyní končí na Smíchově. Jedná se o 59 spojů za den. Základní vlaky linky S7 Praha – Beroun přes výtoňský most i nadále pojedou. 
Zkrátí se i trasa vlaků na lince Praha hlavní nádraží – Hostivice – Rudná u Prahy a budou stejně jako v případ linky S7 ukončeny na Smíchově. Jde o 35 spojů za den. „Tato situace bude výhledově pro cestující ještě méně příjemná ve chvíli, kdy začne rekonstrukce smíchovského nádraží, kdy se dají čekat další výluky,“ řekl Paidar. Podle SŽ příští rok hrozí další omezení provozu. Organizace plánuje v prvním pololetí zadat přepočet údajů k mostu, který určí další případné omezení a upřesní zbytkovou životnost konstrukce.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojůVe vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů

20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »

České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém krajiČeské dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »

Zlínský kraj převzal pět nových PanterůZlínský kraj převzal pět nových Panterů

10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika